fredag 7. oktober 2011

Ukens sladder...

Idag har vi vært til veterinær med Herr Albertsen. Han har klart å få revet av et korsbånd og måtte derfor inn til veterinær for å operere inn et kunstig korsbånd. Albert fikk et ukontrollert fall fra sofaen da Rapunsel hoppet opp i sofaen og dultet borti ham. Albert datt ned og klarte på et vis å vri foten i fallet. Jeg trodde beinet hadde brukket også, men det var "heldigvis" bare korsbåndet. Det er kjedelig nok i seg selv ettersom det er vondt og tar lang tid å trene opp. Nå blir det fra 1-4 mnd med kjedelige lufteturer og ikkeno lek, og i noen dager fremover blir det antibiotika og smertestillende for Herr Albertsen. Han er dessuten barbert og går med bandasjert fot... Så nå tenkte jeg å være først ute med sladder...

"Har du hørt at Albert har så mye PL at han trengte operasjon? Og forresten så er han helt uten hår på bakparten så han har nok BSD også".

(For de som ikke skjønte det så var det en ironisk kommentar. Etter noen år i hundemiljøet så kjenner jeg lusa på ganglaget og skjønner at det blir sladder...)

For det første; Albert har faktisk hatt bra knær.
Over er en helseattest av Albert.


Jeg tok bilder av Albert tidligere i uka og han har pels både fram og bak... :)





Så vidt jeg vet er ikke fallskader og barbering arvelig, så de som har avkom etter Herr Albertsen kan slappe av...



På et vis var det "flaks" at fallet skjedde mens jeg var hjemme for det blir litt mer komplisert å lufte hunder i nærmeste fremtid. Albert må nemlig luftes i bånd, alene... Om han slippes ut i bakhagen sammen med de andre pommene så kommer de til å antaste ham ganske fort tenker jeg. Hundementaliteten er ikke barmhjertig; så når en hund er litt svakere enn de andre så blir han fort hakkekylling... :p






Nå krysser jeg fingre for at Albert skal bli fort frisk. Det er ikke moro å se på at hundene har det vondt og det er helt grusomt å høre at de hyler i smerte...

9 kommentarer:

Anita og pommene sa...

Riktig god bedring til vakre Albert <3 Dette var ikke noe kjekt , stakkars liten skatt <3
Dette innlegget likte jeg veldig veldig godt, lurt å være først ute med slikt "sladder" ja .
Håper han kommer seg fort <3 Stor nesekos fra oss Solvikingene <3 :)

Lillian sa...

Tusen Takk Anita! :) og gratulerer så mye med småttisene dine ;)

Elisabeth sa...

Jeg hørte du hadde slengt ham ut av sofaen jeg ;oP Ha ha ha! Utrolig bra innlegg! Like greit å spille med åpne kort FØR sladderen kommer, men sykt at det trengs. Merkelig at ikke folk kan feie for egen dør.

Stor "god-bedrings-nuss-på-nesen" fra våre firbente. Og fra oss også da ;o)

Anonym sa...

Utrolig godt skrevet Lillian :) Geit å være rett på sak, for en vet jo hvordan rykter sprer seg..... GOD bedring til den fiiineste Albert <3
klem fra oss på Tinna ;) J.H

Bodil sa...

Huff, nå fikk jeg vondt i hjerte mitt!!! Stakkars Albert (og deg også forsåvidt) Er så ufattelig tragisk når sånn skjer med de små hårballene! Krysser fingrer og tær for at han blir helt bra igjen!!

Men tross i uhellet, utrolig bra skrevet innlegg. Må passe på Timon om dagen så han ikke tar en flygetur ned fra sofaen han også. Jeg skal si ifra om det skjer så får man svar på om flygepommsyndromet er arvelig også ;)

Lillian sa...

Egentlig så har det ikke så mye å si for min del om folk sladrer. Det er jo flott at folk vil fylle de innholdsløse livene sine med historier om meg og mitt ;)
Men det er jo ikke like kjekt for valpekjøpere og andre oppdrettere som har lånt Albert. Det er jo ikke noe moro å gå rundt å være redd for nedarving....
Men for all del, Albert er ikke perfekt. Han får veldig lett tannstein og han er kuhaset. Det er jo noe å snakke om! :)

Du traff rett på spikeren det altså Elisabeth.. Mohahaha... ;)

Elisabeth sa...

Ja skal se om jeg får skviset det inn i middagssamtalen i morgen, Lillian ;oP

Lillian sa...

Stakkar Lasse. Det var ikke det morsomste samtaleemnet ved middagsbordet altså...

Anita og pommene sa...

Takk Lillian :0) Skal sende deg noen bilder av oldebarnet når hun vokser seg litt til <3