søndag 9. oktober 2011

Griseflaks...

Kun 2 uker igjen til jeg drar, men nå er antallet pommer hjemme overkommelig (syns jeg!!)...
Nå har jeg plassert Teodor hos forvert i Trondheim. Teodor bor sammen med mor og datter Messell i byen, og han trives visst veldig godt. Ikke dumt å bo et sted man blir bortskjemt vettu...

De som bor hjemme nå er: Bea, Albert, Askedask, Olivia, Jenny, Punsel og Emma... Å ha bare 7 hunder hjemme er jo helt snålt... Og de fleste som bor hjemme nå er bare maskoter så da blir det lite utstillinger fremover. Jeg savner litt å dra på utstillinger, spesielt når det er storutstillinger som vi har brukt å dra på, men akkurat nå har jeg ikke tid til å reise på utstillinger lell....

Det er jo ikke noen hemmelighet at Askedask har så dårlige knær at han kan kalles en veltepetter, men ingen veterinærer har hatt lyst til å operere ham. Nå øyner jeg likevel et håp for veterinæren som fikset Albert fortalte at de også kunne operere patella luksasjon... altså de kan visst operere veltepettere også...
Jeg krysser fingre og tær så jeg blir blå. Dessverre ble ikke Askedask forsikret før han var ca. 5 mnd gammel så derfor vil ikke forsikringen dekke en slik operasjon, men jeg betaler gladelig 100 000,- om det kan gi Askedask et normalt livsløp... :)
(Nå må jeg bare be til den store lottoguden for nå har både stekeovn og vaskemaskin streiket her... Griseflaks kalles det!!)

4 kommentarer:

Mona sa...

Så bra at de kanskje kan hjelpe Ask! Kjenner at jeg ble helt rørt jeg.. Krysser fingrene for ham :) Han er en så herlig gutt, og tanken på at han kanskje kan gå normalt og løpe igjen er jo bare helt fantastisk! Vi krysser fingrene og labbene for ham :)

Lillian sa...

Takk Mona! :) Vi håper i det lengste at de kan hjelpe ham. Det er jo så trist at han aldri kan bli med de andre ut på turer. Han ser jo ikke ut til å ha vondt, og han hopper jo trapper som bare det, men han klarer dessverre ikke å gå turer på 1km...

Elisabeth sa...

Krysser fingrene for Asken! <3

Lillian sa...

Takk Elisabeth! Kunne gjerne tenke meg å få gjort noe med det med en gang (tålmodighet er ikke en dyd jeg innehar), men ettersom det er en stor operasjon med lang rekonvalesens så må jeg vente til jeg kommer hjem fra praksis... Det er jo en halv evighet til... :p