torsdag 13. oktober 2011

Rådyr i frontlys...

En uklippet Olivia i fri dressur på stuegolvet. Tror jeg må søke etter fotohjelp for det er ikke enkelt å skulle ta bilder av valper alene. Man må liksom gå rundt litt sånn tilforlatelig i stua og satse på at valpene finner noe spennende å se på, og da ((BÆMM!!!)) må man kaste seg rundt og ta bilder i løpet av et mikrosekund.
Det eneste jeg har oppnådd til nå er å skremme vannet av hundene og å få tusen grusomme bilder der hundene ser ut som de har store konstruksjonfeil. I tillegg har jeg klart å ta bilder av bordføtter, vedkorga og masse listverk...

Olivia har begynt å komme i monkeyalderen og jeg syns hun er ganske søt, men bildene yter henne ikke rettferdighet. Jeg tror jeg må gi opp bildeprosjektet mitt for jeg fikk litt dårlig samvittighet da hun tisset på golvet i ren og skjær skrekk over overfallsstrategien min ved bildetakingen... :(

Idag kom forresten stamtavlene på valpene, og de er nå sendt ut til respektive eiere. Ettersom jeg tenkte å beholde Nasse Nøff selv så rakk jeg jo selvsagt å registrere ham med oss som eiere, og nå står han på Dogweboversikten over hunder vi eier...

Jeg sendte en mail til Berit Klausen ved registreringsavdelingen i Norsk Kennel Klub for ei god stund tilbake der jeg forklarte situasjonen, og sa at Nasse Nøff hadde fått nye eiere og at han ikke skulle stå registrert på oss. Idag fikk jeg en hyggelig mail tilbake fra Berit Klausen der hun sa at ettersom jeg hadde sendt mailen for lenge siden, men at den ikke hadde kommet frem på grunn av ferieavvikling, så skulle hun registrere Nasse på de nye eierne med en gang.

Da sparer jeg 450,- kroner i omregistreringsavgift og det sparer mye tid. Nå er det ikke lenge igjen til jeg kan sende stamtavlen til Nasse Nøff m/eiere...!

Tusen takk til snille Berit Klausen! :)

Jeg må si at jeg aldri har opplevd noe negativt med NKK. Jeg har hørt folk si litt ymse om NKK, men jeg tror vi har vært usedvanlig heldige med registreringsdamen vår :):)

Ingen kommentarer: