søndag 23. oktober 2011

Hasta la vista...

Dette blir siste innlegget fra Norge. Nå er kofferten pakket og jeg er klar for å reise til Palestina. På bildet står tre av jordmødrene fra Ramallah som har vært i Trondheim og jobbet på St. Olav, og de har nettopp reist hjem. Neste gang jeg ser dem blir nok på fødeavdelingen i Ramallah.

(Den glisende damen med mørkt langt hår er Linda Magerøy, og hun skal være min samboer og mitt reisefølge. Linda er veldig glad i politikk og treningssentre, så jeg har allerede bange anelser når det gjelder denne turen. Hun har allerede satt opp forbud om å kjøpe Israelske varer, ergo det ser ut som vi må leve på grønnsaker og brød i 1,5 mnd. Palestina får kun importere varer fra Israel så det blir ikke helt det store utvalget å velge i, men jeg er ved godt mot. Jeg har nemlig medbrakt Nugatti! :))

Med meg har jeg fire sesonger med "The Big Bang Theory" og tredje sesong av "True Blood", og vi er lovet leilighet med internett, så underholdningen er i boks. Jeg frykter at det kan bli en anelse varmt for det er ca. 20-25 grader varmt i Palestina, og der er det ikke snakk om å gå avkledd. Ikkeno shorts, skjørt eller T-skjorte med andre ord...

Vi har fått noen gode tips fra folk som har bodd i Palestina, blandt annet: "Om folk løper, IKKE løp i motsatt retning!" Jeg tror jeg skal ha med meg joggesko så jeg slipper å være sist i den løpeflokken...

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Run, Lillian! RUN!! ;-D

Lykke til på ferden. Håper du får en rolig og lærerik tur med minner for livet.

Stor klem fra Oslo-folket på Ellingsrud