lørdag 15. januar 2011

Sånn kan det gå...

Det gikk den veien jeg trodde for Fido. Han var slapp og sugde dårlig så jeg sondeforet han, men han ble bare slappere og slappere, og klokka 10 i morges så trakk han sitt siste åndedrag.
Og nei, jeg har ikke tenkt å obdusere ham. Nå har jeg sendt inn masse valper og de kan ikke komme med annen forklaring til dødsfallet enn at de er umodne. Hallo, klart de er umodne, de ble jo født før termin. Å fortelle meg HVORFOR de ble født før termin hadde vært mer matnyttig for meg...
Det er trist når valper dør. En ting er å ta imot dødfødte valper, men det er verre når de lever ei stund og du ser livet svinner mellom fingrene dine...
Nå har jeg tatt imot flere døde kull det siste året og jeg er sliten. Så lenge de ikke kan gi meg noen forklaring, eller noen behandling så tror jeg nesten at jeg setter kroken på døra.
Det er ei grense for hvor mange døde valper og sørgende tisper man orker å se.
Nå skal vi se an saken i noen måneder og så får vi avveie om det er verdt det eller ikke...

Uansett; Ingen av hundene mine blir for salg. De er familiemedlemmer enten de er i avl eller ikke! :)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ufattelig kjedelig Lillian! Kondolerer så utrolig mye! Skulle virkelig ønske det var noe jeg kunne gjøre for å hjelpe deg med å finne ut hva som er grunnen til at dere har vært så uheldige den siste tiden.

Hvil i fred lille søte Fido♥

Lillian sa...

Takk Bodil :) Snill du...

Anonym sa...

Hvil i fred lille prins <3 Kjempetrist!! Ikke gi opp Lillian, det kan du bare ikke! Du har et flott oppdrett hunder, og kommer til å få flere :D

-Klem-

Lillian sa...

Takk "anonym"... En hobby skal ha flere pluss enn minus, og nå klarer jeg ikke se annet enn minus... Men hvem vet; kanskje jeg ser annerledes på det om måneder/år :)

Anonym sa...

p.s

-hilsen Janne-

Lillian sa...

Kan hende jeg får vente til Lykke blir voksenda vettu Janne :)

Lise A sa...

Syns det er så trist å lese om lille Fido :(
Håper får din skyld at de kan finne ut grunnen til at dette skjer flere ganger, men det skal tydeligvis ikke være så enkelt.. Jeg unner deg all lykke å medgang resten av året Lillian, for det fortjener du!! :)
Klem

Sov godt lille Fido <3

Lillian sa...

Takk Lise! Det var snilt sagt... :)
Hadde vært greit å vite hvorfor ja!

Silje Helén sa...

Huff, så trist! Jeg håper virkelig at du ikke gir deg. Synes du virker som en utrolig dyktig og flink oppdretter, og det er flott å se at det ikke bare finnes tull innen denne rasen. Er på utkikk etter pomeranian selv, og har kommet over mye rart, men du er en av de jeg virkelig har sett mye på og beundret! :) Uansett så forstår jeg det om du setter kroken på døren også, det kan ikke være lett når så mye plutselig går imot deg. Utrolig trist er det iallfall, og jeg håper du finner en løsning på det! :) Kjempedumt at de ikke finner noen årsak.

Tone hansen sa...

Uff så trasig Lillian!! Vet akkurat hvordan du har det, slik var det for meg for en del år tilbake da jeg holdt på med tibber.. Ta tiden til hjelp å kos deg med hundene, så kommer nok gløden tilbake !!
Klem !!!

Anne Grete sa...

Heisan og huff , ble det slik med den lille valpen . Etter å ha lest innlegget ditt Lillian sitter jeg med følelse av gjennkjennelse rundt det du skriver om valpedød og små kull . Har du vurdet å framover herpesvaksinere tispene dine . Om du orker les på bloggen til Bente om hennes opplevelse og se om du kan finne noe intressant i forhoild til dine opplevelser . Du finner link på mi bloggside og les litt bakover .
Og ja jeg er himla glad i håndverk og har og gitt meg i kast med en strikket og heklet kjole designet av Tine Solheim , men må da være helt alene når jeg hekler ihvertfall ,mildt sagt utfordring !!!

Anne Grete sa...

Ups nå leste jeg innlegget bakover og ser jo at du kjenner til herpes og har vaksinert ..
Vet av oppdrettere som gir tispene folsyre og E- vitaminer fra de starter løp og i drektighet . Hvor lenge de får folsyre vet ikke jeg , men kanskje du nå i fb med skolegangen

Lillian sa...

Takk alle sammen :)
Jeg syns det ligner herpes ja Anne Grete, men de finner ikke tegn hverken på makro-eller mikronivå under obduksjon av valpene. Blodprøver av tispene er også negative. Dessuten har jeg vaksinert mot herpes det siste året...
Folsyre er jo for å hindre nevralrørsskader og tas under fosterutviklingen.
Tror vi tar oss en pause jeg. Så kan jeg heller følge med valpekull på blogger rundt omkring :)