lørdag 1. januar 2011

førsteiførsteitjueølløv

Hedda Aurora og bestemor Skjerve leker seg med "frøskjerringer" på nyttårsaften. Planen var at Hedda skulle holde seg våken til klokka tolv, men den planen slo feil gitt. Vi som klarte å holde oss våkne hadde det derimot veldig artig utover natta, og hundene var heller ikke misfornøyd med å få servert kalkun.
Punsel er forresten avbildet i høyre hjørne også (Legg merke til at hun er UTEN genser!). Punsel skal nemlig bli en Puff-Look-Alike og har nok hår til at hun føler seg komfortabel ute i kulda nå. Punsel har avsluttet utstillingskarrieren sin og hun har masse behåring, noe som har resultert i kuttskader under barbering (mor har hastverk) og inngrodde hår og kviser. Nå barberer vi bare hode og hals, og vi gleder oss til å se om hun kler det nye antrekket eller om vi må gå tilbake til barberingen... (Nyttårsforsett nummer 1: Se om vi klarer å lage en "fake powderpuff" av Punsel.)

Idag hadde vi besøk av Bodil med mine "to barnebarn"; Timon og Kaisa. Måtte ta et bilde av Timons artige sittemåte. Han sitter på baken med beina rett fram, akkurat som Emma & Ask... Artig!
Emma (Timons mamma) er drektig og venter valper i januar. Jeg føler egentlig ikke at jeg har lyst til å selge noen av valpene. Og der kommer da dilemmaet inn; Om jeg beholder alt selv så blir det mer jobb og nyttårsforsett nummer 2 er å lage mindre pom-relatert jobbing...
Det er hvertfall ikke mangel på folk som er interessert i valper etter denne kombinasjonen, men så spørs det om jeg vil selge til alle...

Bodil med Maudhild...

Janne kom innom en tur med Lykke og jeg prøvde å ta noen bilder, men det er ikke alltid lett å ta bilder når man mangler fotografgener. Jeg klarte nemlig å enten kappe hodet av Janne eller av Lykke... Nyttårsforsett nummer 3 burde være å få sjekket synet...

Jeg bruker ikke å ha så mange nyttårsforsetter egentlig. Om man skal forandre på ting så kan man vel like gjerne gjøre det midt i mars som å starte opp natt til første januar.
Men en ting har jeg bestemt meg for; og det er å la være å irritere meg over gnagsårmennesker.
Noen mennesker er avhengig av masse positiv feedback, noe som er ekstremt irriterende og slitsomt i lengden ;)
Noen mennesker tar det som en selvfølge at man skal slippe alt man har i hendene for å hjelpe dem.
Noen mennesker tapper deg simpelt hen for energi...

nyttårsforsett over alle nyttårsforsett er å ignorere de jeg ikke liker. Jeg har for lite tid til å bry meg om mennesker som ikke ser lengre enn sin egen nesetipp :)

Til alle dere andre som ikke passer til denne beskrivelsen: Vi sees i 2011!!

6 kommentarer:

Kine sa...

Oi! Det var en streng start på det nye året:-P Ingen som har turt å kommentere :-D Hehehe...
Gleder meg til å se Punsel forvandle seg til en powder puff:-)

Lillian sa...

Haha... Ja, jeg er ganske streng! :)
Men for å si det sånn så er det veeeeldig få som passer til den beskrivelsen...
Punsel elsker simpelt hen sin hårete rumpe!!!! :)

Anonym sa...

Var kjempe trivelig å være på besøkt til dere, som det alltid er ;)

Timon beklager sterkt tisseflekkene, men han hadde veldig lyst til å hevde sin rett over diverse møbler, han har nemlig fått med seg at moren og faren er på utkikk etter nye møbler og tenkte bare å hjelpe til. Nå har vi hatt en alvorsprat om at det ikke er sånn man skaffer nye møbler å han lover å prøve å være snillere neste gang ;)

Lillian sa...

Nå har jeg skrubba sofa, vasket vegger og golv. Jeg tror nok godeste Timon må nedlate seg til å bruke bleie neste gang ;)

Anonym sa...

Skrive lapp til Timon som festes godt til hodet hans med gaffa taip ; husk å ta med bleie! Han sier nok en gang undskyld! Jeg kan sende han oppover med hastemail om du trenger en mopp, han fungerer greit om han blir duppet i såpevann først.

Lillian sa...

Tror nok ikke den lille tynne mannen fungerer så bra som mopp ;)
Han skal få utdelt bleie neste gang... Hehe