lørdag 8. januar 2011

Løøøørdag :)

Nå er det ca. 2 uker til Emma skal føde, men hun er ikke spesielt stor. Emma bruker å være brei som ei låvedør når hun er drektig, men så har hun fått relativt store kull tidligere. Nå tror jeg nok ikke det blir så mange halvsøsken på Askedask denne gangen...
Askedask har gått rundt som en hanekylling idag, spradet foran de andre pommene og sparket litt noncholant med bakbeina for å vise sin overlegne styrke. Askedask fikk seg nemlig en helklipp idag og han blir alltid så snodig når han føler seg nyklippet og fin.
Jeg har hørt folk si at hunder ikke har særlig stort følelsesliv, men så vidt jeg kan se så er det ganske mange humørsvingninger innad i flokken vår.
Askedask klarer for eksempel ikke å se på at Albert får kos. Om Albert får kos så tar Ask fart og dytter ham unna... Sjalu?
Selv om jeg alltid kjøper like bein til alle hundene så vil de ikke gnage på sine egne; neida, de vil helst ha naboen sin... Misunnelig?
MEN den monogame kjærligheten er ikke-eksisterende i hundeverdenen. Albert er dødsforelsket i damer som lukter godt, men han mister fort interessen når løpetiden er over...

Nå har vi 6 pommer og 1 kinesisk nakenhund hjemme. Lurer på hvor mange det er om to uker...!?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tipper det kommer to sjarmtroll til i flokken om to uker til. Farge og kjønn tipper jeg ikke på, men jeg krysser det som krysses kan for at fødselen går smertefritt og at både de og Emma er raske og friske etterpå :)

solvik sa...

En skikkelig flott herremann <3 Skjønner godt at han føler seg fin , for han ER fin <3<3 :0) At hunder er stappet med følelser .....helt klart , jeg ser mye av det her også:0)
Masse lykke til med Emma, fødsel og pommebabiser :0) Blir spennende å se hva som kommer . en gutt og en jente :0)Uansett, bare alt går bra så er vel det som er viktigst ;0) held og lykke <3

Anne Grete sa...

Endelig har jeg funnet ut hvordan jeg skal legge deg til slik at jeg kan se oppdateringene dine på min blogg . Er veldig ofte her å ser skjønner du , men tør ikke se for mye , blir så hjertevarm av alle de fine pommene og pommebabyene og ...............

Havfruen sa...

Herlighet for noen søtnoser du har:) Spennende tider også, masse lykke til:)