fredag 14. januar 2011

Jeg gir opp! :p

Lillemann på puppen til Emma... Jeg er trøtt og sliten etter alt for lite søvn. Jeg er nemlig oppe om natta (og hjemme på dagen) for å sørge for at valpen får i seg mat. Det vises bare mer og mer at han er født for tidlig for han er slapp, og han suger dårlig. Jeg tror nok kanskje ikke dette går rette veien...
Idag (igjen) har jeg vært innom veterinær for å høre hva i huleste man kan gjøre. Altså denne gangen tok jeg herpesvaksine på Emma for å være på den sikre siden, men likevel ble det et lite kull som ble kastet før tiden. Veterinæren min var i kontakt med en veterinær fra reproduksjon på Veterinærhøyskolen og han mente at det ikke var noe som kunne tyde på at det var Herpes. (Dessuten har jeg jo sendt inn flere valper til obduksjon på veterinærinstituttet og til en lab i Tyskland hvor de har lett etter bakterier og virus uten at de kan finne noe; verken på makro- eller mikro-nivå)
Veterinæren på Veterinærhøyskolen mente at flokken min skulle utviklet immunitet mot viruset om de hadde blitt smittet, og om de hadde blitt nylig smittet så hadde de bare kunnet forårsake fosterdød i en kort periode, men nå snakker vi liksom et år...
Vi har tatt bakteriologiske prøver, og til og med sjekket for sykdommer som er utdødd og som ikke finnes i Norge, men det var det jo ikke...
Ingen av hundene våre er syke eller har vært syke de siste to årene... Ingen har hatt infeksjoner eller "forkjølelsessymptomer". Ingen har hatt sår...
Og jeg har IKKE tatt ultralyd eller røntgen på tispene, så det er ikke derfor de kaster valper...
Jeg forer med Royal Canin Adult tørrfor, men jeg tror ikke foret skal være så dårlig at det er noen årsak, men for å ha prøvd alt så kutter vi ut RC og bytter til "Vom & Hundemat" på heltid...
Så jeg aner virkelig ikke og det gjør heller ikke veterinærene jeg har vært i kontakt med.... Noen tips??
Spørs om at det er en satans fjellfinn som har gannet på meg ;) For det ser ut som systematisk uflaks! :p
Om noen har tips så la meg få høre... Jeg er blank....
Og kryss fingrene for Fido...

3 kommentarer:

Anita Solvik sa...

Synest det er forferdelig trist lesing Lillian :0( Jeg håper så inderlig at lille Fido får vokse opp. Merkelige greier dette. Har du hørt rundt på andre kenneler om de har opplevet noe slikt ?
Beklager , men jeg har alt for liten erfaring med drektighet og valping og valper til å gi noen som helst tips. Eneste jeg kan si er : Dette fortjener dere så absolutt ikke. Krysser fingrene for dere.
IKKE GI OPP !!! SELV OM DETTE GJØR VONT .

Lillian sa...

Takk Anita!
Nei, ikke hørt om andre oppdrettere som har slitt med det samme, men så er vel ikke sånne ting folk roper høyest om.
Ser ut som Fido holder på å forsvinne, men det er vel ei mening med alt :) Får ikke i ham verken sukkervann eller melkeerstatning, og han spiser ikke av Emma lenger selv om hun har masse melk. Kjedelig...!

Anita S sa...

Dette er trist:( Det er vont når liv svinner henn !Ja Lillian , alt har vel en mening ......selv om den meningen er så vanskelig å forstå iblant.
Jeg sender dere en klem, selv om det ikke hjelper .
Tenker veldig mye på dere <3<3<3 Skulle ønske jeg hadde en trylle stav , da skulle jeg drukt den på dere nå:0)