torsdag 28. oktober 2010

Småbarna på fire bein...

Idag var det plussgrader og Lykke feiret 4 ukersdagen sin med å løpe (vagge) på gress for første gang. Hun er fremdeles tjukk, men hun har begynt å trene etter at hun hørte uttalelsene til Kari Jaquesson og nå har vekta stabilisert seg. Hun er en bedagelig anlagt frøken og hun elsker å bli dullet med... Hun vet å gi beskjed om det går for lenge uten at hun får oppmerksomhet...

Idag fikk jeg forresten verdens snodigste henvendelse fra veterinæren min. Han lurte på om han kunne få komme og kjenne på ballene til hannhundene mine. Han trengte nemlig en "referanseball" for å si om pommen han hadde hatt inn tidligere i uka hadde hatt normal ballestørrelse for rasen... hihi...

Cirka Teodor er med oss på jobb/skole ettersom jeg syns han er litt liten til å være hjemme alene en hel dag. Som regel er han med Wiggo på jobb, men han måtte bli med meg på skolen da det ikke passet for Wiggo å ha med en lodden tåbiter på jobb...
En ting er sikkert og det er at man alltid får masse oppmerksomhet når man har med seg pomvalper. En annen ting er også sikkert, og det er at de alltid tisser på golvet når det passer minst. Og en tredje ting som er sikkert er at man får minst en henvendelse fra folk som spør om det er en katt...
Bildet er av rufsete Teodor sammen med jordmorstudentene Linda Magerøy (t.v.) & Marit Larsen (t.h)
Nå har jeg tatt helg..
I morgen reiser jeg nemlig sammen med Wiggo til Tromsø og da danser vel pommene på bordet når de har barnevakt de kan manipulere...

3 kommentarer:

Lise A sa...

åå, jeg smeelter av å se på valpene dine :) hihi..
God tur til tromsø, kos dere :)
Bare si i fra om du har tid og annledning til et lite besøk, har veeldig lyst til å hilse på de små lodottene dine ;)

Linda sa...

Knøttlille nydelige lille dusken. Når blir han med neste gang? Og er det mulig å ta en av praksisperiodene hos dere????

Lillian sa...

Lise: Skal se om jeg får bedre tid etter neste eksamen ;)
Linda: Jaaaaa, du må få praksis her vettu! Men det blir nok mer barselpraksis enn fødepraksis for vi har så få kull. Kanskje vi skal ha et kull i vinter. Du er jo så morsom at du kan fungere som lystgass i fast form...