onsdag 20. oktober 2010

Jippi??


Dagene her går stort sett i like deler hund og barn for tiden. Nå er jeg ferdig med jordmoreksamen og jeg fikk toppkarakter (jippi) så da er den biten ute av verden hvertfall. Nå er det bare en liten eksamen i vitenskapsteori før jeg skal ut i praksis i midten av november...
På hjemmebane har vi nå 2 valper. Cirka Teodor som jeg kjøpte av Roar Skoli er 3 mnd gammel og tisser på golvene mine ca. hvert andre minutt (altså Teodor tisser på golvene mine, ikke Roar). Han er en kjempeflott liten pøbel og jeg er veldig fornøyd med ham!
Lykke er nå tre uker gammel og idag ble jeg lei av å vente på obduksjonsrapporten så jeg ringte for å mase litt. Jeg trodde nesten det skulle være herpes for ALLE mente det hørtes sånn ut. Og når så mye som over 50% av alle hunder i Norge har vært utsatt for smitte så er det jo ikke urimelig å tro at mine går inn under den prosenten heller...
Men neida, en ting kunne hun si og det var at de ikke kunne se tegn til herpes. De kunne heller ikke se andre årsaker til dødsfallene, men hun skulle gjøre grundigere undersøkelser når hun fikk tid.
Altså jeg vet ikke om jeg skal juble særlig høyt. Det er jo fint og flott at det ikke er herpes, men det man ikke vet noe om er enda skumlere syns jeg...
Nå får jeg bare bite negler ei stund til...

4 kommentarer:

Kine sa...

Gratulerer med vel overstått eksamen med topp resultat :-D

Håper veterinæren finner ut hva som var galt. Det verste er å ikke vite.

Ha en fin dag :-)

Nina sa...

Gratulerer så mye med overstått eksamen,dyktig du er :)

Kjedelig å gå å vente på svar fra vet. Håper de finner ut av det.

Lillian sa...

Tusen takk! Alltid koselig å bli ferdig med eksamener...
Skulle gjerne hatt obduksjonsrapporten i går, men uansett så skal hele gjengen her gjennom en antibiotikabehandling. Tar ingen sjanser nei. Er så kjipt når man står der med døde valper..
En annen bivirkning er at Lykke får for mye mat. Hun er så tjukk at hun har vansker med å komme seg framover. Hun var 500 gram idag og hun er 3 uker gml... Altså bredere enn hun er lang.. Hehe...

Anonym sa...

Faen hunnen til venstre va fin! :D mye ska du ha for en sånn?