torsdag 25. oktober 2012

Vips så var hun solgt!


Lille Sofie - eller Aria som hun nå skal hete - ble solgt i formiddag etter at jeg diskuterte frem og tilbake med meg selv. Jeg tenkte egentlig jeg skulle beholde Sofie, men etter gårdagens hundetrening hvor det bare ble stress og alt for lite trening på hver enkelt hund så fant jeg vel egentlig ut at det var greit å la Sofie flytte. Det er ikke enkelt å skulle trene to valper (og få dem husrene samtidig) i tillegg til å trene en voksen hund (Kitty).
Få minutter etter at annonsen ble lagt ut så var Sofie solgt. Hun skal nå flytte til Ingunn i Førde.
Jeg har dessverre ikke flere valper for salg, men vi har planlagt valper på Lykke & Kitty; og muligens på en til etterhvert...


Jeg fikk nytt bilde av Tuva på mms nå. Søstra til Pia flyttet til Høylandet og lever herrens glade dager sammen med matmor Åse. Både Pia og Tuva ble knallfine valper og jeg vurderer å spørre hannhundeier pent om jeg kan få låne samme hanne igjen på neste parring.


(F.v: Emma, Jenny, Aria (tidligere Sofie), Sara, Kitty og Bea. Ask og Albert er menn nok til å ligge på golvet og vokte golvflaten)

Bildet er litt kornete for nå er ikke kameraet på mobilen min så veldig bra, men jeg måtte bare ta et bilde av Wiggo som ser tv. Sofaen passer akkurat for 1 mann (og seks pommer). Da vi kjøpte oss sofa sist gang så kjøpte vi sånn "jukse-skinn". Altså det minner om lær, men er impregnert stoff. Helt genialt når man har hunder som krever kongelig behandling og forlanger å få ligge i sofaen. Hundehår preller av overflaten og potespør kan man tørke vekk med en fuktig klut. Ja, jeg vet at det går an å la hundene ligge i hundesenger på golvet, men det vet ikke hundene mine... :)



Kitty & Bea... Bestevenner og sovekompiser.


I de siste dagene har jeg gått rundt og vært bekymret for den lille blonde frøkenen til høyre i bildet. Bildet er 6 år gammelt og viser døtrene mine Maria (t.v.) med Chantel og Christine (t.h.) med Chablis. For noen dager siden fikk jeg melding fra Chablis matmor Chatrine om at Chablis hadde fått bukspyttkjertelbetennelse og de trodde ikke hun kom til å berge. Chablis hadde stått på antibiotika for bukspyttkjertelbetennelsen ei stund og ting så lyst ut, men så hadde hun begynt å kaste opp igjen og hun ble bare dårligere, og dårligere...
Heldigvis overlevde Chablis den natten, og hun lever ennå, men hun er ikke ferdig med behandlingen. Chablis har utviklet diabetes og må stå på streng diett, og for ca. et år siden så holdt hun på å dø av livmorbetennelse. Livmora ble fjernet og Chablis overlevde dette også, men nå syns jeg hun har fått mer enn nok av sykdom.
Pomeranian er ikke en rase med mye sykdom egentlig, men hunder kan (på lik linje med mennesker) bli syke. Ikke alt er smittsomt og ikke alt er arv, men noen ganger skjer ting uten noen fornuftig forklaring.

Ingen kommentarer: