fredag 19. oktober 2012

Nær-skilsmisse-opplevelse...

Nå har valpene nådd leveringsklar alder og i går hadde jeg bestilt time til vaksinering, chipping og helseundersøkelse for småttisene slik at Bertil skulle være reiseklar på lørdag. Ettersom jeg måtte på jobb så tenkte jeg at Wiggo skulle få ta med seg valpene til veterinæren på kveldstid, men så hadde han glemt det. Wiggo overlevde det med nød og neppe ettersom han fikk bestilt ny time hos veterinær idag. Valpene ble vist og funnet friske som småfisk, og Bertil er derfor ready for takeoff...
Bertil er en søt liten kosebamse som man kan gjøre hva man vil med. Søster Sofie er en anelse mer bestemt og når jeg skal klippe klør så vil hun aldri ligge i ro. Jeg har derimot funnet løsningen; Jeg tar et håndkle rundt magen hennes og kniper håndkleet fast mellom lårene. Ergo sitter hun klistret fast uten noen mulighet for å rømme... Tadaaaa!
 
 



Fineste turværet idag...
I går gikk jeg også tur. Jeg bruker alltid å gå der hvor jeg kan slippe hundene slik at de kan få litt ekstra trim. Det blir liksom aldri like god trim å gå i bånd, men altså så gikk alle hundene løse i går også. Vi gikk ned til elva og tilbake. og da vi kom hjem så oppdaget jeg at jeg manglet en hund. Og jeg husket ikke når jeg hadde sett den manglende hunden sist heller, ergo så måtte jeg gå tilbake igjen. Fram og tilbake er like langt, og jeg fant den manglende hunden til slutt. Jenny hadde satt seg ved elvebredden og så ut til å nyte utsikten. Hun var slett ikke bekymret for at vi hadde forlatt henne alene...


Fint høstvær..


Idag møtte vi en engelsk setter da vi var ute på tur. Hundene mine kan jo finne på å kjefte om de ser løse hunder ute på tur, men om jeg hadde trodd at Bea var en gneldrebikkje så var det ingenting imot Kitty. Kitty ble jo bitt av en flokk hunder (deriblant drever) tidligere i år, og hun fikk mildt sagt panikk da fuglehunden kom stormende mot oss for å hilse. En ting er sikkert; Kitty MÅ sosialiseres ellers går jeg fra vettet. Og hun MÅ trenes på bånd for Kitty trekker som en topptrent husky.


Ingen kommentarer: