mandag 20. august 2012

Hipp hurra og så videre... NB: Les nederste setning i innlegget!!


Idag er det Askedask sin seksårsdag og det blir feiret med dempet jubel og en ørliten godbit til Askedask. Dessverre så var det en del år jeg var uten kamera og da ble det ikke tatt så mange bilder, dessuten så kostet det jo flesk å få tatt ut en film hos fotografen. Det er langt enklere idag når man kan ta tusen bilder med digitalkamera og velge ut det beste.
Nå skal jeg ikke skryte av at jeg er noen god fotograf og jeg er definitivt ikke noe yndet fotoobjekt, men bildene som tas idag er nok bedre enn kvaliteten på bildene som ble tatt med mitt dampdrevne fotoapparat for seks år siden. Søt var nå Ask uansett og han er fremdeles en søt liten tøffing.
Den 31. August skal Askedask få den største bursdagsgaven. Vi har bestilt time hos en ekspert i beinkirurgi og vi håper at de kan få fikset de skranglete beina hans. Ask har gradvis blitt dårlig i bakbeina sine og vi har vært hos utallige veterinærer som ikke vil prøve å operere ham, men nå krysser vi fingrene for at det kan fikses og at Askedask kan få feire mange fine bursdager sammen med oss.


Et bilde av kullet til Askedask. Askedask til venstre, Chanti i midten sammen med min midterste datter Maria (Jeg tror egentlig Chanti het Chantel til å begynne med, men hjemme hos oss het hun visst Freja om jeg ikke husker feil), og Chablis til høyre sammen med min eldste datter Christine (Chablis het visst Tyra mens hun bodde her...)

Jeg har fått en del telefoner på formiddagene og jeg beklager at jeg ikke kan ta telefonen. Jeg jobber ganske mange nattevakter denne uka og da tar jeg ikke telefonen. Egentlig er jeg ganske så usosial når jeg jobber natt. Jeg sover hele formiddagen, står opp for å spise, ordne med hunder, hus og hjem, sover en dupp til før jeg drar på jobb igjen... Altså kan nattevaktsarbeid sammenlignes med babytilværelsen hvor man sover, spiser, tisser og sover litt til...

Om du skal ha tak i meg fort så skriv en mail; for tirsdag og onsdag kommer jeg ikke til å ta telefonen igjen... Ellers så er jeg kontaktbar igjen til helga! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulere me dagen til Askedask :)
Håper alt står bra til med dere alle, det er så aalt får lenge siden sist.. Håper vi treffes snart :)
Bertil hilse så mye til sin bestemor å bestefar :) Han har det bare bra.. kosa seg hele sommeren :) Han og Niklas er to gode venner :)

Klem fra Lise og Bertil

Lillian sa...

Heisann Lise! :)
Godt å høre at Bertil har det bra. Vi skulle møttes igjen ja. Dere er velkommen på besøk! (men Bertil må bruke bleie.. hoho)