onsdag 23. november 2011

Siste dag på klinikken...

Idag var det siste dag ute på klinikken og idag var vi tilbake i Ni'lin. Det var ikke så mange damer som kom innom svangerskapskontroll så etter at vi hadde målt de siste magene så pakket vi sammen og dro ut på hjemmebesøk til ei jente som hadde fødd for 1 uke siden.
Man får masse oppmerksomhet når man kommer som blond og blåøyd dame på besøk, og i tillegg uten hijab. Naboene stod ved hushjørnet og snakket lavmælt sammen mens de kniste...
Blir rart å komme til Norge og skulle gå gjennom gatene uten at folk snur seg etter deg, roper "Welcome" eller fniser.

Og på gårdsplassen til damen vi skulle besøke så fant jeg meg et nytt kjæledyr. En bitteliten babyskilpadde...!!


Skilpadda var visst ikke noen sensasjon for jeg fikk fortalt at slike små fantes det hopevis av i området. Og mor i huset ville gjerne at jeg skulle ta med meg skilpadda til Norge, men jeg så for meg at det kunne bli vanskelig å få tatt med seg en sprell levende babyskilpadde gjennom alle kontrollpostene på flyplassene, så jeg donerte det lille dyret til Basima, en av jordmødrene i prosjektet.

Jeg har allerede begynt å grue meg til at vi skal kjøre inn til Tel Aviv og komme oss gjennom kontrollen til de Israelske soldatene. De er visstnok verre når man skal ut enn når man skal inn i landet, men forhåpentligvis skjer det ikke noe verre enn at de kaster meg ut av landet... ;)

Ingen kommentarer: