fredag 18. november 2011

Nest siste fredag i Ramallah...

Idag har vi begge hatt fridag og tenkte vi skulle på shopping i Ramallah. Jeg må prøve å få kjøpt meg en ny koffert for å få med meg alt krimskrams hjem, men vi har ikke helt justert hjernen inn på Ramallahsk tankegang for idag er det jo fredag og helligdag. Vi har tuslet rundt gjennom sentrum av Ramallah, men det er knapt folk i gatene og kun noen få butikker er åpne. Vi fikk derimot rotet oss inn på Rukabs iskremcafe/butikk. I Norge ser man som regel fjortiser som henger på slike steder, men i Ramallah var det en hel bråte med middelaldrende menn som satt og bivånte at vi kjøpte oss is. Alltid morsomt å spise med tilskuere! ;)
Man får ganske mye oppmerksomhet når man går gjennom Ramallahs gater, og jeg mistenker at vi bryter alt av normer og regler for adferd, men ettersom vi kun er turister så er de ganske overbærende med oss...

Akkurat nå sitter vi på favorittcafeen vår og har nettopp diskutert hvor langt buksa henger ned på den kjekke servitøren. Nå tror jeg det er på høy tid at vi kommer oss hjem igjen snart ;)

Idag hadde vi forresten verken varmt vann eller gass på komfyren. Man skal ikke klage så lenge man har vann i kranene, men jeg må si at det ikke er noen stor nytelse å dusje sine kroppsdeler i kaldt isvann. På den andre siden så kan det jo hende det er en fordel å få senket kroppstemperaturen litt også for da er det kanskje mindre sjanse for at de innpåslitne krypene ikke biter oss. Jeg har bitt overalt, og de jeg har på fingrene er utrolig irriterende. I tillegg fant vi et nytt skrekkdyr i leiligheten vår idag; en blanding mellom edderkopp og veps. Heldigvis har Linda tatt på seg oppgaven som skadedyrutrydder, men jeg skal ikke ha det på meg at jeg lar de andre ta all den skitne jobben alene. Jeg stod nemlig bak og bidro med gode forslag til avlivingsmetoder a'la hummus og kleenex.

1 kommentar:

Anonym sa...

kjekk servitør??? Jasså! på tide å komme hjem snart da kanskje?? hehe...

-Wiggo