fredag 2. september 2011

Den stygge sannheten....

I morgen kommer første valpekjøper innom for å hente hjem valpen sin, og da må jo selvsagt småttisene få seg et bad. Man kan ikke lukte tiss og morsmelk når man skal prøve å gjøre et godt inntrykk på den nye familien... Førstemann ut i ilden er Marve... Og her er den stygge sannheten om våte pomvalper...

Det finnes vel knapt noe sørgeligere syn enn våte pomvalper...


Fremdeles våt i ansiktet og dypt fornærmet over bading, føning og kloklipp. Makan til tortur...


Nesten helt tørr og ser litt mer pomaktig ut... Marve ser ut til å bli en flott liten mann...


Marve bruker ofte å smile, men det var ikke mye smil å få etter badingen altså... One down, three to go... Heldigvis tar det ikke lang tid å bade en valp...


Idag var vi hos veterinæren med valpene og alle bestod med glans. De har perfekt bitt, ballene der de skal være, og de er friske og raske... Og jeg må bare skryte til jeg skjemmes; Veterinæren sa nemlig at de var flotte valper og at de hadde usedvanlig god pels! :)

Matmor vokste noen cm (i høyden ;)) der altså...
Nå er valpene vaksinert mot Parvo og jeg må bare forberede meg på å ta farvel med dem. Aldri koselig å si farvel til smånuskene sine, men jeg tror valpene får gode familier...

Ingen kommentarer: