fredag 30. januar 2009

Irriterende, irriterende, irriterende... arg!

Idag fikk vi besøk av to huskyer igjen (ikke siberian husky, men alaska)...
Det ligger en gård ikke mange kilometer unna oss og de driver med trekkhunder, og fra tid til annen så stikker de hjemmefra på oppdagelsestur.
Jeg hadde nettopp jaget golvtisseren Maud og resten av gjengen ut i hagen for å ta en luftetur mens jeg vasket, og der hørte jeg plutselig vill bjeffing utenfra. Jeg regnet med at det var en av naboens katter som gikk catwalk utenfor gjerdet vårt, men neiiiiida. Det var to huskyer som løp rundt og jagde opp pommene.
Altså hundene er ikke aggressiv på noen måte, men det irriterer meg at eierne ikke har kontroll på dem likevel. Det er som sagt ikke første gang at vi får uventet besøk av de nysgjerrige firebeinte naboene. Hverken jeg eller ungene mine er redd hunder, men det finnes jo folk som ikke setter pris på å se to relativt store løshunder komme løpende mot seg.

Neste gang så vurderer jeg å spandere mat på bikkjene når de kommer uanmeldt. Jeg tipper de setter pris på Vom & Hundemat ispedd rikelige mengder lakserolje!
Kanskje det lærer eierne å holde hundene i bånd???!

Nb: Den stakkar hunden på bildet er ikke gjerningshannen/tispen, men er bare av samme rase som besøket vi hadde...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den irriterende biten forstår jeg meget godt. Jeg hadde vel blitt livredd . De er jo ikke akkurat en liten hunde rase du får på besøk akkurat:o
De som eier disse vofsene burde lære seg litt om båndtvang og litt respekt for omverden .

Lillian sa...

Eierne har fått klager flere ganger fra naboer som bor litt nærmere, men det skjer jo ingen forandring...
Heldigvis har jeg store, skumle vakthunder som passer på meg! ;) Både Albert og Ask hadde noen spenstige bakspark etter at matmor hadde jaget besøket!.. hehe..

viviann sa...

Herregud for nåkka hunda, ser ut som ulv. Ja det va nu også nåkka å ha til nabo, hehe

a darkened horizon sa...

Huskyer er aldeles nydelige dyr (selv om jeg foretrekker Siberian foran Alaskan, og Malamute foran Huskey), men jeg hadde heller ikke satt veldig stor pris på naboer som ikke vet hva orden "båndtvang" betyr.

En ting er nå at hundene i utgangspunktet kanskje er harmløse, men hva om de støter på mennesker som ikke er det, på sin ferd?

tobbis sa...

Jeg er ikke irritert, jeg er forbanna. Men det har ingenting med det som skjedde deg å gjøre. Tenkte bare jeg skulle si i fra. Kjøp deg hagle Lillian, så løper du etter dem å slår med den neste gang, for det tror jeg gjør vondt.