mandag 5. januar 2009

Ferie... eller hvertfall valpefri... :)

I går reiste besøket mitt hjem og valpene flyttet til sine nye hjem... Gjett om det var koselig å våkne opp til et rent kjøkken i morges... Altså valper er koselig, men å måtte vaske golv før man får morgenkaffen sin er ikke min favoritt (ingen i dette huset er a-mennesker og sprudlende om morgenen!)
Fra venstre: Camillamann med Lakris (sorry, men demensen slår til hver gang man skal huske navn), Camilla med Dropset (Sjekk de labbene! Hun er bare så flott!), Prinsesse Lava Sofie med Dumle og oppdretteren; Marianne Nørholm, helt til høyre i bildet...


Nå er jula over for min del og jeg får vasket og pakket ned duker og julepynt...
Fant ut at jeg måtte vise fram "pervo-englene" mine... Jeg kjøpte et sett med trepynt for å ha på juletreet da jeg var 19 år gammel (altså de er straks museumsgjenstander ettersom jeg ble født under Kritt-perioden) og jeg har spart på en del av disse figurene. Noen har gått opp i limingen for lenge siden, eller blitt med juletreet ut i januar ettersom de er bittesmå og vanskelig å se oppi alle barnålene...
Jeg syns englene er så kule. Jeg tror det egentlig er meningen at de skal ha foldede hender og være litt fromme, men jeg syns det ligner på noe helt annet....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det der må være den tøffeste engelen jeg har sett noen gang!

tobbis sa...

Ja han der er den kuleste engelen man kan møte på tror jeg. =]

Tone sa...

hihihi, den engelen husker jeg vi lo mye av.

Anonym sa...

så frekt! Hva med meg da? Jeg sprudler hver morgen klokka seks jeg!

Helen sa...

hi hi, morsom engel.
Jeg skjønner det er jobb og ha alle de valpene hjemme hos deg. Selv om jeg har bare to hunder merker jeg godt det er mye enklere nå som Bajaz ikke er valp lenger. Spesielt med at han gjør ikke fra seg inne lenger og nå holder han seg mye lenger før han må luftes.
Du gjør en god jobb med alle de valpene i tilegg til å ha alle de voksne hundene.
Vet om noen oppdrettere og valpekjøpere som bruker store bleietepper som du får kjøpt på apoteket inne i valpegrinda,jeg har ikke prøvd det, har du prøvd det?

Lillian sa...

Helen: Jeg er storforbruker av sånne bleiekladder. De er geniale og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem! :)
Jeg bruker bleiekladder både under fødselen og hele tiden mens valpene er hos oss. Går sikkert med seks-sju pakker med kladder under et kull ja, men er MYE bedre enn aviser.. :)
Ps: gleder meg til å se hvordan det blir etter oppussingen av gangen! :)