søndag 2. juni 2013

Sov godt lille venn...


Janne, hundepasseren vår, tok noen bilder av Ask den siste dagen hans. Han ser litt sliten ut... og utover kvelden ble han slapp. Jeg mistenker at han døde av akutt pankreatitt, men det får jeg aldri svar på for jeg valgte å fryse ham ned og begrave ham når jeg kom hjem, i stedet for å obdusere ham. Ask har ingen etterkommere etter seg så en diagnose har ikke så stor verdi for meg...
Den ene kullsøsteren til Ask, Chablis, var alvorlig syk for en tid tilbake. Hun fikk intravenøs behandling for pankreatitt og hun kom seg heldigvis over den kneika, men utviklet diabetes etterpå.
Det er trist når hundene blir syke for de får ikke til å si fra om de har vondt etc. Jeg er glad Ask slapp å lide så lenge...





En slapp liten Dask som ligger i sofaen...


Idag fikk vi Ask hjem for å begrave ham og han så veldig fin og fredfull ut der han lå. Nå er han gravlagt og vi fikk tatt et siste farvel...
Det er helt grusomt fælt enda, og jeg kjenner jeg må svelge, svelge og svelge, og blunke frenetisk, for å unngå å gråte når folk spør om Ask. De fleste syns nok jeg er helt tullerusk som sørger over en gammel hund, men det føles som jeg har mistet en kjær, gammel venn...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir så rørt av å se bildene å lese de fine ordene du skriver om din lille god gutt ♥ fineste lille askedask ♥
Sender deg en god klem :-)

-Lise-

Lillian sa...

Takk Lise! Han var en skjønn sjel. Vi kommer til å savne ham...