fredag 22. april 2011

Fredag 22.april

Maud har løpetid og vi har bestemt oss for å forsøke å parre henne nå. Ettersom jeg skal være borte i to måneder så kommer jeg hjem akkurat i tide til å ta imot eventuelle valper.
Jeg har prøvd å ta bilder av Maud idag, men ettersom jeg alltid tar bilder alene så blir det så som så med oppstilling. Maud er så ivrig at jeg ikke tør ha henne oppå et utstillingsbord for å ta bilder; poff så har hun hoppet ned fra bordet og brukket tusen bein i føttene :p
Her stod hun og logret mens hun ventet på at min yngste datter skulle miste en godbit på golvet...

Lille Maud er bare 1,65 kg så jeg er litt spent på å se om hun klarer brasene selv. Forhåpentligvis er hun like god på å føde som sin lille mamma Selma. Selma er lita, men skvetter bare ut valpene... :)



Idag har jeg klippet hund og vasket hus, altså inneaktiviteter i strålende sol, men fikk såvidt sett litt av sola da Janne og André kom innom med Lykke og Lita.
Lykke er en minipom på størrelse med Maud. Ettersom det er løpetid her så har vi skilt hundene i forskjellig del av hagen, men det hjelper fint lite å stenge Maud og Lykke inn i pom-hagen for de skviser seg bare mellom plankene i stakittgjerdet...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for kaffen Lillian :) alltid like kos å komme på besøk :) Å strålende flott vårvær :D Maud er en supersøt lita frøken, så det bli spennende tid fremover :)gleder meg til å se!
Lykke er alltid gois på bilder, men ikke like heldig matmora ser jeg ;) hehehe.... Go tur til Ålesund :D

-Janne-

Lise A sa...

Verdens beste Maud <3 blir spennende med valper :) har veeeldig lyst til å komme å se på nøstene når de har kommet til verden;) du får ha masse lykke til i praksis, god tur til ålesund :)

Lillian sa...

Du må komme en tur i sommer ja Lise! Jeg har jo lyst til å se lillebror til Bertil vettu ;)

Linda sa...

Heihei! Jeg må alltid innom bloggen din en gang om dagen for å se på fine bilder av hundene dine! Blir derfor veldig glad når du blogger ofte! :-)

Jeg har alltid hatt en interesse for hunder, og spesielt pomeranian. Jeg blir bare mer og mer forelsket i rasen. Nydelige hunder!

Har lest litt på oppdrettere rundt om i Nord/Sør-Trønderlag, og så du hadde en liten oppdrett av denne rasen.

Jeg er veldig nysgjerrig på pris og slikt?:-)

Tenkte egentlig å sende deg en mail, men fant desverre ingen e-mail adresse å sende til.

Mailadressen min er lindabobel@hotmail.com

Håper på svar! :-)
liiindaaa.blogg.no

Lillian sa...

Takk Linda!
Har sendt deg en mail.

mvh Lillian