tirsdag 19. august 2008

Nå er det høst... Tiddelibom...

Egentlig er det genialt å ha så mange hunder for da får man masse HJELP når man skal gjøre huslige syssler, eller som her; å legge fiberduk i bedet... Albert har nå rykket opp til adm. dir. (les: selvsagt underlagt Emma... Emma er nemlig sjef med stor S) i hundeflokken etter at Pirate flyttet til forvert.
Så stakkar Albert føler at det er en plikt å alltid følge med på hva menneskene gjør. Han har vakt fra morgen til kveld, og tar kun matpause og en liten plommeslang før han står klar til å hjelpe igjen... Idag måtte han teste kvaliteten på fiberduken, noe som involverte litt hopping på duken, litt riving i duken og til slutt var det komfort-testen... Alberts test ga høy score på komfort. Det går utmerket an å ligge på fiberduk mens mennesket prøver å grave den ned i bakken!!

Til høyre i bildet står Emma, Lucy og Askedask - mens Punsel står til venstre og prøvesmaker posen med jord...

Maud er 23 dager gammel og begynner nå å ligne på en pom snart... Er litt moro når pommene begynner å gå rundt i valpeinnhengningen, slåss litt med hverandre osv.... Både Maud, Martha og Oscar har funnet ut at menneskene betyr kos og mat (de er lett å kjøpe med en anelse leverpostei), og det blir full fart på dem i valpekassa når man roper på dem... Moro ja! :) Søte småtasser... Synd man ikke kan beholde alle....

Bilde av slåsskamp.... Oscar (Dragonheart Av Machiggian) og Martha (Drops Of Champagne Av Machiggian) rotter seg sammen mot Maud... Så egentlig driver vi oppdrett av Kamphunder i størrelse ekstra small... hehe... :)
Valpene i dette kullet er ikke noen kjemper akkurat. Oscar veide 198 gram ved tre uker mens jentene veide såvidt i overkant av 200 gram...
Nå har ungene begynt på skolen og jeg surrer hjemme med hundene og Hedda Aurora. Jobber bare litt innimellom når Wiggo kan være hjemme... Man blir bare mer og mer myrsnipehønemor når man blir eldre; jeg syns nemlig Hedda er alt for liten til å settes i barnehage... :)
Igår var vi en tur innom City Syd og besøkte Marianne på Tropehagen Zoo, altså hun bor ikke det, bare jobber der... Og vi fikk tatt en titt på Emma's halvsøster Arka. Hun er bitteliten, men veldig søt. Hun har forandret seg litt siden utstillingen på Støren i fjor da vi passet henne.
Nå er det ikke lenge igjen til det blir utstilling på Støren igjen. Siste helg i august skal Emma, Albert og Punsel til pers igjen... Bea måtte vi jo trekke ettersom hun hadde kommet i uløkka... I alt fire utstillinger vi må trekke Bea. Litt bortkastet penger, men, men....
Er litt i tvil om jeg skal stille Jenny og Lucy på Verdal/Steinkjer i september også... Begge er litt kort i pelsen etter valpekullene. Og Lucy eier nesten ikke underull enda....

Nå har forresten valpene til Bea åpnet øynene... Bortsett fra B&T-tispen som tar livet heeelt med ro... Jeg gleder meg til å se hvordan de blir som voksne. De ser veldig kraftige og fine ut nå hvertfall...


11 kommentarer:

Anonym sa...

Så morro med nye bilder:) De er bare super duper søte da!!!

Lillian sa...

Ikke så lett å ta bilder av motvillige pomvalper da... Men de er 100 ganger søtere i RL. Og enda søtere blir de når de nærmer seg seks til åtte uker...

Anonym sa...

Det vil jeg tro ja, sikkert ikke helt enige i att de skal være i ro. Kan nesten ikke vente på å komme på besøk å kose med de:) Gleder meg kjempe masse:)

Helen sa...

Det ser så morro ut at jeg får litt lyst til å drive med oppdrett jeg også...men jeg er ikke glad i utstilling...og da ville det kanskje ikke vært så populært å kjøpe mine valper...
Ser Punsel bruker dekken, vet du om en bra nettbutikk på hundeutstyr? Jeg har brukt Høøks en del, de er forholdsvis rimelige.

Lillian sa...

Helen: Jeg la ut en liste med linker til nettbutikker til høyre i bloggen her. Jeg foretrekker egentlig Zoo Supply og hundeshop.no. Jeg kjøper fornuftige, varme dekken til Punsel så får Kia stå for de rosa, glitrende antrekkene... ;) En på 29+ og en 16 åring har ulike syn på hva som er nødvendig av klær til hund....

Og hundeutstilling er gøy! Skal til Støren med tre hunder til neste helg! :)

Anonym sa...

Lite vikt skillnad på våra valpar, dina har nu som 3 veckor kommit upp i minas födelsevikt =P..skall bli kul att se alla om ca 1 år och se hur stora dom är då! =0))
Syns om 1,5 vecka =)

Lillian sa...

Selma's valper er knøttsmå, men Bea's valper er mer midt på treet i størrelse. De legger på seg ca. 100 gram i uka så jeg syns vektfremgangen er fin.. :)

Vi sees på utstillingen til neste helg ja! Da får vi slåss i utstillingsringen... hehe ;)

ChatrinesLiving sa...

Thank`s!!! Salongen blei drit bra!!! (french fungerer godt;)
I morra begynner jeg kl 13, å har allerede satt opp time til dere alle;) så det er bare å komme!;) Nye farger har annkommet, så om du ønsker spesielle fager på dine pommer, ja så skal vi da fixe det;)
Den eneste som ikke blir klipt er Chabis, du vet "skomakerens barn..." :)
Så hærlige de er alle de små!!! Tenk så skjønne nøster! Å du, om det skulle bli for "meget" så står for-avtalen fortsatt åpen;)
Vet du, jeg prøver å venne chabis med å bli en salong-vovve, men hun vil altså ikke.... men alle fasiliteter "innbakt" i prisen, vil hun helle være hjemme med christian... Hun er bare SÅ forstyrret i salongen, med alle som kommer innom, hun er så rar atte... men nå er hun hjemme, jeg begynner kl 10, og chr kommer hjem å styrer "showet" fra kl 14, å da koser hun seg stort. Å hunde-elsker som han er, så går det kjempefint.
Men løpetid....nei....
Nå skal jeg ta henne med å få undersøkt det hele om hun ikke får i februar igjen, for da må det jo være noe. Men hun virker frisk, og alt er i grunne som normalt... skjønner ingenting...

vel, vel, nå er det natta i tromsø, mens jeg enda ler av bildet av Viggo og alle hans hjelpere;)
nattinatt!!

Lillian sa...

Jeg liker blåsvarte pommer så jeg bestiller farging av seks pommer... Askedask passer kanskje med noen highlights i pelsen. Han prøvde å ordne det selv ved å stø seg mot det nymalte gjerdet, men resultatet var ikke spesielt heldig... :)

Jeg skjønner ikke hva godeste frøken Chablis har fått det med. Trodde hun skulle bli ellevill ved tanken på små mini-chablis'er...

Forresten så passer egentlig Selma's orange valp sammen med Chablis; hun heter hvertfall Drops Of Champagne... Og Chablis er vel hvitvin? (sånt vet ikke innbitte rødvinsdrikkere vettu)

Anonym sa...

Ehmmm, dere var vel ikke på City Syd uten å ta turen innom oss??

Lillian sa...

Oops... Vi var faktisk innom broren til Wiggo som nettopp har flyttet til Trondheim... Vi må nok klone oss så vi rekker over flere plasser! ;)