torsdag 20. september 2012

RIP

Dette er forferdelig trist her nå. I går mistet vi to av hundene våre...
 
 
RIP Pia & Punsel <3 p="p">
 
I går kveld var alt som normalt. Jeg matet hunder, luftet dem og kom inn igjen. Jeg gikk rundt og gjorde litt husarbeid og hundene slappet av som de bruker å gjøre på kvelden. Plutselig helt ut av det blå fikk Punsel et eller annet anfall, og løp bort til Pia og beit henne over hodet. Jeg rakk å reagere med en gang og var der på noen få sekunder, men det var for seint. Pia lå apatisk på rygg mens øynene bulte ut av hodet og det blødde fra hodet. Jeg ringt veterinærvakta og var der kort tid etterpå. De tok røntgenbilder av Pia og fant ut at skallen var knust. Vi måtte derfor la henne sovne inn...
 
....Og så måtte vi avlive Punsel...
 

Punsel var en snål liten hund med sære nykker, men jeg kommer til å savne henne lell. Man får forhold til alle hundene sine og kanskje enda mer til hunder som er skrudd litt feil sammen og trenger mer oppmerksomhet...




Lille fine Pia. En uredd og morsom liten valp. Søtere enn sukker og vi hadde stor tro på henne. Hun var veldig lærevillig og oppmerksom, og det var rart å ikke bli møtt av den hoppende glade minipommen da jeg kom hjem fra jobb. Trøsten er at det gikk nokså fort. Hun skrek i noen få sekunder så gikk hun inn i komatøs tilstand. Hos veterinæren fikk hun bedøvelse før de satte sprøyten for å avlive henne...

4 kommentarer:

Anne Grete sa...

Gud så trist lesing , håper det blir første og siste gang jeg leser noe så trasig ..... Håper du /dere kommer over det , men det vil nok ta tid .....

Bodil sa...

Herregud! SÅ ufattelig tragisk!!! Fikk vondt i hjertet og tårer i øynene av å lese dette! Sender dere mange, mange varme klemmer <3

Lillian sa...

Ja, det er kjempetrist.. Og det ble veldig stille her hjemme nå...

Sunnøve sa...

Å kjære vene, for en tragedie! Det er så utrolig vondt å miste et familiemedlem, som en hund jo er, men enn 2 hunder på en gang! Jeg føler sånn med dere... <3 <3
Varm klem fra meg.