torsdag 6. september 2012

Bertil & Sofie


Sofie 15 dager gammel. Hun ser litt olm ut på bildet, men hun er verdens koseligste liten klump. Hun syns det er helt greit å være oppe i hendene... Nå har forresten begge valpene fått øyne.


Sofie i hendene på Janne Holmli. Janne & Lykke kom innom en tur idag.

Lykke skal stilles på utstillingen på Steinkjer og på Verdal i helga.
Ettersom Lykke brakk foten tidligere i år så har det ikke blitt så mange utstillinger på henne, men nå er bruddet grodd helt perfekt. Det eneste aberet er at hun ikke er i full pels. Hun har masse pels, men det har vært skikkelig røytesesong på Verdal'n og jeg skjønner ikke hvorfor pommene røyter her i det hele tatt for det er jo drittvær året rundt. Her trengs det tjukk pels selv midt på sommeren!

Så dette blir altså første utstillingene til Lykke i år så da får vi se hvordan hun gjør det. For de som vil være nysgjerrige tilskuere så er det utstilling på Steinkjer på lørdag (og jeg mener å ha hørt at oppmøtetid er klokken 11) og på søndag er det utstilling med bare miniatyrhunder på Soria Moria camping.
I år (som alltid) skal jeg hjelpe til på Verdalsutstillingen. Jeg må nok stå opp før hanen kommer seg ut av pysjamasen, men heldigvis skal jeg ikke stille noen hund i år. Kanskje jeg skal ta med meg Pia for sosialiseringen sin del..?!




Bildet over er av Bertil med sine nye, fine øyne. Bertil er noe mindre enn Sofie, men Sofie er jo like bred som hun er lang. Det er hvertfall ikke noe i veien med appetitten til hundene våre.


Lille Bertil har fått seg kennelnavn. Jeg bestemte meg for at det ble Quickstep av Machiggian...
Begge valpene har tjukk pels, og de ser ut til å få kort snute og korte rygger. Gleder meg til å se dem om seks uker...

 
Valpene blir grundig vasket og stelt av mamma Jenny. Hun er aldri så langt unna de små nøstene sine og hun syns nok ikke det er kjempegøy at vi holder på med dem, men hun står fint ved siden av uten å lage så mye som en lyd...
 
Nå har Lykke's "søster", altså tispen hun bor sammen med, fått løpetid. Og når en hund får løpetid så kommer ofte den andre like etter med sin løpetid. Så nå er det nok ikke lenge til vi kan parre Lykke. Og vi gleder oss masse til å få valper etter henne og den kjekke lille B&T-hannen vi har valgt ut...

1 kommentar:

Janne sa...

To flottinger begge to :) Elsker fargen på Sofie <3