onsdag 19. september 2012

Fridag = Pomdag

 
OMSIDER!!!!
Lykke har fått løpetid og til helgen har jeg tenkt å kjøre meg en tur for å se om vi finner en kjekk hannhund til henne. Vi hadde henne til veterinær for å sjekke hvor hun er i løpet idag. Lykke er ikke særlig enkel å tippe løp på for hun blør ikke... :/

 
Morgenkaffen ble inntatt på Inderøya idag. Jeg tok med meg Herr Albertsen for tannpuss og sjekk av hals idag ettersom han har skrantet i det siste. Til å begynne med var jeg sikker på at han hadde fått kennelhoste ettersom det startet med hoste, men så er det ingen andre enn Albert som har blitt syk (heldigvis!!).
Det viste seg at han har fått halsbetennelse og da er det enda en pasient i huset. Han fikk hvertfall fjernet tannstein igjen, to måneder etter siste tannpuss. Albert får fort tannstein og for å forebygge tannfelling tar vi tannstein hos veterinæren 4 ganger i året!! :p
Heldigvis er han den eneste i flokken som trenger tannpuss mer enn en gang i året for tannpuss er dyrt og det dekkes ikke av forsikringen...

Etter å ha vært hos veterinæren kjørte jeg rundt på alle ørti apotek for å se om de hadde medisinen jeg fikk resept på. Jeg hadde fått tilsendt en resept fra Grong på medisin som Askedask skal ha og jeg fikk en resept på medisin til Albert, og ingen av delene har de på lager i apotekene på Steinkjer/Levanger/Verdal. Jeg kjenner jeg blir en smule irritert når jeg må bruke fridagen min på DILL!!! Men altså så har vi nå huset fullt av pasienter og jeg kan vel nesten si at vi har startet eget sykehus:

Ask ligger på recovery/kirurgisk avdeling (soverommet vårt) etter kneleddsoperasjon, Albert ligger på medisinsk avdeling (sofaen i stua) for behandling av halsbetennelse, og Jenny og valpene ligger på barsel (kjøkkenet vårt). Om litt over 2 måneder satser vi på at vi setter opp en fødeavdeling i andre etasje igjen. Jeg drikker jordmorkaffe hver dag og lader opp til pom-fødsel! :)

Ingen kommentarer: