søndag 1. januar 2012

Happy New Year!

Vi har hatt en flott julefeiring med familie og jeg har ikke hatt ork til å blogge. Ikke at det er så mye å blogge om heller for julen har ikke bestått i så mye mer enn måltid etter måltid, eller rettere sagt; et sammenhengende måltid fra lillejulaften til idag...
Vi fikk besøk av lillebror fra Tromsø og det er alltid moro. Lillebror har verdens beste humor (altså vi har lik humor.. hoho). Torbjørn måtte derimot dra til Tromsø igjen i mellomjula og etter det har vi hatt pomfolk på middagsbesøk, vi ble bortbedt på nabofest, vi har feiret bursdagen til eldste jenta mi og vi har hatt middagsbesøk X 2 av min lillesøster med familie.

Legg merke til julekryben som står bak Torbjørn. Jeg kjøpte tre julekrybber i oliventre da jeg var i Betlehem og jeg syns jo det er litt stas å ha julepynt som er laget femti meter unna fødselskirken i Betlehem. I tillegg kjøpte jeg en bjelle med julekrybbe inni til mamma. Jeg skulle hatt mye mer plass i kofferten da jeg dro fra Palestina for det var fantastisk flotte juledekorasjoner der...

Vi har hatt besøk av Christine med familie også. Kristoffer begynner å bli stor gutt og han er heldigvis ikke redd hundene her hjemme. Ikke så rart kanskje med tanke på at han har gått sine første skritt omringet av viltre pombarn...
Jeg syns det er litt fascinerende for Kristoffer har blå øyne mens både Christine og Ron har brune øyne. Ron sin mamma er fra Israel så Kristoffer er 1/4 Israeler og ut fra den dominante nedarvingen burde Kristoffer ha vært ganske mørk med brune øyne, men den gang ei... meeeen han er veldig søt! (sagt av ei ekte myrsnipe... :p)



Hedda har vært veldig fornøyd med jula. Og det har blitt mer enn nok sjokolade gjennom jula også. Det blir nok tungt å komme tilbake til normale rutiner med tidlig sengetid og litt mer grovbrød enn godteri...



Marit og Hedda... Hedda syns det var storveis med besøk av søskenbarna sine og da spesielt å ha besøk av Marit som er litt eldre.

I vinduet står enda en av julekrybbene jeg kjøpte i Betlehem... Det ble ikke så mange julenisser satt frem i år. Av en eller annen grunn så syns jeg ikke dorullnissene og konglenissene passer helt sammen med engler og jesusbarn...



Vebjørn og Marit er livredd hunder og det er ikke barebare når jeg har huset fullt av dem og jeg nekter å ha hundene innestengt hele døgnet... Etter litt hyl, skrik og oi'ing ble det likevel ikke så skummelt å ha hundene i stua. Olivia holdt derimot på å skremme livet av Vebjørn. Olivia er nemlig bare fem mnd gammel og når unger løper, ja da løper hun etter. Resten av hundene syns egentlig ikke at det er så morsomt med unger, hvertfall ikke så lenge at de ikke går med mat i hendene...



Vebjørn klarte å støtte hånden sin mot vedovnen så han fikk svære blemmer på to av fingrene sine, men bortsett fra brannskader og lett panikk pga hundene så var det relativt lite skader på gjestene våre i år.


Og hundene reagerte ikke på rakettene heller. Jeg var spent på om Olivia kom til å bli redd, men det gikk over all forventning. Det er så mye enklere når hundene ikke er redd raketter....


2011 var et hektisk, men fint år. Håper det blir et flott 2012 også...

Planer for det kommende året?

Jeg er ferdig jordmor snart og jeg må søke jobber. Om jeg ikke får jobb i nærheten så må vi vel flytte på oss. I tillegg har vi har planer om valpekull, men hvem som skal parres med hvem får vi se utover våren.... :)


Håper alle hadde en flott julefeiring/nyttårsfeiring, og jeg håper jeg får se venner, familie og hundevenner mye i året som kommer... :)

2 kommentarer:

Anita og pommene sa...

Riktig så Godt Nytt År til deg og dine Lillian :0)

Lillian sa...

Godt nytt år til deg også Anita!
Ønsker deg all hell og lykke i året som kommer.