tirsdag 3. januar 2012

Årets 29 årsdag...

Den 10. januar har jeg siste eksamen og jeg kjenner jeg begynner å bli litt stresset. Det blir ikke så mye lesing når man har en fireåring hjemme sammen med seg, men idag begynte Hedda på barnehagen igjen. Jeg hadde store planer om å lese hele dagen, men så måtte jeg bare dra til frisøren i noen timer og så måtte jeg surfe litt på internett og så måtte jeg bare se litt tv, og så måtte jeg bare ordne middag og så måtte jeg bare pakke ut gaver etc... Godt det alltid er en dag i morgen! Og i morgen skal jeg tilbake til Trondheim igjen...

Før jul ønsket jeg meg en kopp fra et nytt servise jeg tenkte samle på. Det går fort å samle for allerede etter en jul og en bursdag så har jeg ni kopper, sukkerskål og fløtemugge i settet...


Måtte bare ta et bilde av ruskeolivia. Hun og resten av flokken har flyttet opp på soverommet vårt. Jeg syns det er kjempestas å ha hundene sovende i hundesenger inne på rommet vårt, men Wiggo deler ikke min begeistring... hoho... :)



Selv om man er gammel dame på "29" så får man masse gaver på bursdagen sin... Snille Wiggo ordnet med masse roser (29 stk + antall år jeg har feiret 29), sjokolademousse og kaffe...


Jeg syns det er morsomt å sitte på venterommet hos frisøren for de har en masse blad jeg ikke ser i til vanlig... Jeg fant noen morsomme sitater fra ei bok som forhåpentligvis er utdatert nå. Jeg tror hvertfall ikke dette er pensumlitteratur for jordmødre i 2012...


... i 1910 skulle mor forme babyens ører og nese... Priceless...




...og i 1900 var det fruen sin skyld om mannen oppførte seg som en drittsekk. Dessverre er det mange som tror det den dag i dag...




...Og man skal visst være raus med ris...

Jeg har visst misforstått for jeg har ikke gitt Wiggo så mye som en liten dask.. :):)

7 kommentarer:

Anita og pommene sa...

Gratulerer så mye med dagen :0) så fint at du nyter den ;0)Kjekt med sånne skal bare dager , har brukt for det innimellom ;0) Kaffiservise du samler på er bare knall lekkert :0) Har kjøpt en del av det i det siste.
Kos deg videre i dag/kveld :0)

Lillian sa...

Takk Anita :)
Kjempefint servise ja og snedig å få noe man har bruk for. Ellers så har jeg jo egentlig alt jeg trenger...
Blir det barnebarn i Laksevåg snart da??

Anita og pommene sa...

Jaaaa :0) Hun kommer til verden sån ca 23 mai, mulig litt før ifølge jordmoren . Det er jo ikke akkurat snart da, men har god tid til å forberede meg litt mormor rollen. Gleder meg stort til det :0)

Lillian sa...

Det blir nok 17. Mai skal du se ;) Fikk ikke du et valpekull på 17. Mai eller husker jeg feil??

Anita og pommene sa...

Stemmer det Lillian :0) Albert sine 3 sammen med Mie :) Det var det første kullet vårt :) Knall god husk på deg ungdom :)
Får virkelig ikke håpe at hun kommer på 17 Mai. Hun må få helt sin egen dag :0)Men jeg liker jo at hele Norge flagger for oss da hehehe :0)

Lillian sa...

Hun kommer nok når hun kommer tenker jeg. Artig med barnebarn er det uansett...
Så Albertine har bursdag på 17. mai.. Artig!

synnøve sa...

D va mange "gode" råd fårr oppdragelse og utseende ;-)