søndag 11. desember 2011

Søndagsrush

Idag tenkte jeg at jeg skulle rekke så mye, men timene løper bare fra meg. Skjønner ikke hvorfor frihelgene skal være så korte.
Jeg var hvertfall innom Polly på forjulsbesøk. Polly fikk valper for fem måneder siden og har nettopp begynt å få tilbake pelsen og nå var hun skikkelig langhåret. Etter en liten stuss av de lange fjonene (som ikke stod tilbake for hvilken som helst hentesveis) så prøvde jeg å ta et bilde av henne, men det er ikke enkelt når man prøver å ta bilde med Iphone. Det blir alltid så dårlig kvalitet på bildene når det er sparsom belysning, og jeg aner ikke om jeg gjør noe galt eller om det er telefonen sin feil.

Polly har flott størrelse. Stor nok til å være avelstispe, men likevel liten nok til å være utstillingshund. Da hun hadde matchvekten sin veide hun 2,1-2,2 kg, men etter å ha besøkt katteskålen i stallen en eller to ganger for mye så har hun fått noen få gram ekstra på ribbeina. Stakkar Polly ser frem til en jul uten smultringer...

Jeg fikk en mms med bilde av Nicki, den ene sønnen til Polly, i går og han ser kjempesøt ut. Ser ut til at Polly får flotte avkom :)


Idag har det jo vært åpne butikker og selv om jeg hater å tusle i butikkene før jul så måtte jeg innom fotobutikken for å hente julekortene våre. Dessverre har vi gjort noen kutt i julekort-budsjettet i år og det blir nok ikke julekort på alle 60 som har brukt å få kort. Den som føler seg dødelig fornærmet over å ha kommet inn under kuttet kan gi meg et ørlite hint så skal jeg bestille opp et kort eller to ekstra... :) (har du ikke fått et kort innen ei uke så kan du sende en reprimande til lillnmy@online.no)

Kortene ble skrevet i full fart i kveld, og pakkene til forvertene og til valpekjøperne ble også pakket i hui og hast for å rekke posten før det stengte klokka ti i kveld. Etter å ha stresset i vei med pakking og leting etter adresser så ble jeg ferdig med postsekken klokka 21.30 i kveld. Jeg hoppet neddi skoene og kjørte 2 km over fartsgrensen ned til postkontoret klokken 21.50 for å finne ut at de stengte posten 21.45 for å rekke å ta oppgjøret... Vræææl...
I morgen skal jeg altså bryte meg inn gjennom dørene på kjøpesenteret og prøve å åle meg bort til postkontoret. Håper at jeg er ute i god nok tid i år. For noen år siden så fikk ikke folk julekortene sine før i januar, men da hadde jeg satt postsekken i bilen og glemt å poste dem. Og husker jeg ikke helt feil så anklaget jeg noen andre for å ha unnlatt å poste dem også (rødm!).

Etter at jeg har husket å poste julekortene i morgen (forhåpentligvis) så må jeg prøve å finne en julegave til Wiggo. Det er såååå vanskelig å finne en julegave til Wiggo. Han ønsker seg aldri noe, for om han mangler noe så går han i butikken og kjøper det selv. Eller så ønsker han seg helt tullete ting som snille barn eller flere barn... eller hoppski... Jeg må nok skuffe deg Wiggo, men hoppski får du ikke i gave av meg!


Og nå har vi nettopp diskutert hvilke antrekk Hedda skal ha med seg i barnehagen på Luciadagen og på nissedagen på fredag, for jeg reiser nemlig tilbake til Orkanger igjen og blir der ut uka.

Noen som har lyst til å komme på besøk til helga? Du må gjerne ta med deg litt deig og bakelyst også :p

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg får ALDRI hoppski jeg... snufs.. Jeg også vil hoppe i Harrachow!!

-Wiggo