fredag 2. desember 2011

Gale tanker på en torsdag...

Mor og sønn slapper av i sofaen etter en slitsom dag.
I går kveld da jeg satt i sofaen og hadde alt for lite fornuftig å gjøre så fikk jeg en forrykende gal tanke igjen; "Hva om jeg stiller ut gamlemor Jenny til sommeren?"
Jeg kan ikke gi noe godt svar på hvorfor jeg tenkte den tanken for Jenny ser ut som en nyklekket kylling for tiden, med tynn dunete kropp og med en hale som ligner mer på en kanin-dott enn en pom-vifte.
Etter to dager med trening husker jeg plutselig hvorfor hun ikke har blitt noen utstillingshund. Jenny sier ikke neitakk til en treningsøkt, hun er heller jublende glad hver gang jeg tar frem klikkeren eller utstillingsbåndet, men hun satser på at de gamle kunstene er mer enn nok akrobatiske til at hun skal få seg en godbit. Jenny er nemlig god på "sitt" og "klapp", men der stopper også repertoaret hennes.
I to dager har vi nå trent på kommandoen "stå" med sviktende hell. Det hjelper heller ikke at Hedda prøver seg som hjelpetrener og kommer med egenkomponerte kommandoer som "knips", "hopp" og "fis".
Jeg tror nok Hedda syns det er urettferdig at hun må dele oppmerksomheten med andre, selv om hun omtrent har hatt permanent adresse i fanget mitt siden jeg kom hjem. Og det er jo litt morsomt å ha henne rundt seg også for hun har masse gullkorn på lager... ;)

Idag kom Hedda bort til meg og spurte om jeg kunne knipse, hvorpå jeg viste henne at jeg kan knipse med venstre hånd, men ikke særlig godt med høyre. Hedda sa litt veslevoksent at hun ikke var så flink på høyre hånd hun heller (noe som ikke var noen løgn, for det viste seg at hun ikke kan å knipse i det heletatt... :))

"Hvem har lært deg å knipse da Hedda?", sa jeg og fikk til svar at det var Helena i barnehagen. "Åååja", sa jeg, "kan Helena knipse altså?"
Hedda så forbauset opp på meg; "Nei, hun kan ikke knipse"... :):):)


Jenny utslitt etter dagens treningsøkt... Det tar alltid på å bli foret med godbiter ved det minste tegn til fremgang...
Jenny er tynn i hyssingen etter forrige kullet sitt, men hun er på vei opp i pels og om vi får henne til å lære å gå pent i utstillingsline, og å stå på kommando, ja da skal vi stille oss ut i sommer.
Pensjonistklassen here we come!! :)


Albert er ikke spesielt sliten, han er bare veldig veldig skuffet... Han ble nemlig badet idag og det er ikke favorittgeskjeften hans.

2 kommentarer:

synnøve sa...

Herlige Hedda med sine kommentarer ;) og så herlige hunder dere har - ulike personligheter tydeligvis. Askedask er veldig lik vår Sofus som vi hadde i 14 år (døde i 2007, men savnes fortsatt...) Misunner dere aldri så lite :)
Neste gang jeg kjører forbi Verdaln, håper jeg at jeg kan få stikke innom og hilse på :):)

Lillian sa...

Det er bare å komme innom oss ja! Vi bor i et hus med masse hundegalskap... :)