søndag 8. mai 2011

Bilder fra Ålesund...

Mitt liv frem til slutten av juni... Ikke så stort rom, men fungerer fint til å studere og sove... Jeg tilbringer stort sett det meste av tiden på fødeavdelingen likevel...
Jordmorkaffe er oppskrytt. Jordmødre rekker nemlig nesten ikke å drikke kaffe...

Åsebøen 11... Home sweet home... I sjette etasje bor jeg på en liten hybel og der deler jeg bad, kjøkken, oppholdsrom og vaskerom med flere...


Hanne.... En jordmorstudent jeg deler hybelbad med. Hanne er ei veldig koselig jente fra Kongsvinger...


Ålesund er en fin plass... Masse vann og masse fjell....


Fint ja.... :)


Disse bildene tok jeg da vi besøkte Oksana, en medstudent...



Nå har vi ikke så mye fri, men vi har store planer om å ta oss en tur med båt til Geiranger mens vi er her. Jeg skal dra på hundeutstillingen i mai om jeg får fri. Og ellers kan vi shoppe litt på Moa, men jeg er som regel skutt når jeg kommer meg hjem fra vakt...

(Jeg bestiger ingen fjell for jeg har høydeskrekk og har ingen planer om å dette utfor stup.)

Etter vaktene er det greit å vaske av seg blod og fostervann, deretter spise, lese og sove litt... Det lønner seg å sove for man vet aldri når man blir oppringt om at man må komme på føden...


Til helgen skal Maria konfirmeres og jeg skal derfor hjem en snartur.... :)

Gleder med til å se mann, barn og hunder igjen...

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Du har med feil avlsdyr å gjøre Lillian. Burde heller bruke damer som Sally - de bare "fiser" ut avkommene. Ergo maaaassssse tid til jordmorkaffe med noko attåt ;oP

Lillian sa...

Pommer er ufarlige dyr i fødsel... Tobeinte skriker, klyper og sparker... ;)
Dessuten er det mer blod og fostervann. Sjelden man må vri opp klærne sine etter en pom-fødsel... :)

Silje Helén sa...

Så spennende! :)
Jeg fødte på Ålesund sykehus for bare 11 dager siden. Hadde da en jordmorstudent under fødselen i tillegg til Nina H. som jordmor. Kjempekoslig :) Håper du trives på føden!

Lillian sa...

Ja, gratulerer med Lykke :) Håper det går bra med dere!
:)

Wiggo sa...

Skal bli utrolig godt å få deg hjem igjen en svipptur nå!