onsdag 30. juli 2008

Valpene er tre dager gamle...

Denne lille spretne saken kommer til å få nogen lunde samme farge som sin mamma... Hun har for øvrig fått navnet Martha.... Men kennelnavnet er ikke heeeelt bestemt enda! :)

Martha prøver å ta ny "rundetid"... Hun løper i ring når jeg skal ta bilder så det er ikke greit å få tatt fine bilder av henne...

Maud 3 dager gammel.... Jevnstor med sin lillesøster, men ikke like vilter...


Vanskelig å se tegningene, men de er veldig fine og røde... :)


Maud 1 dag gammel.... Er enklere å se tegningene når hun ligger på rygg, men ikke så enkelt å få lagt et valp på rygg uten protester.....


Førstemann ut i denne verden var lille Oscar... Han så helt sort ut da han kom til verden, men er nå sort/grå med bittelitt orange bak ørene... Jeg lurer på om han kommer til å bli cremefarget! :)

Enda et bilde av sprellemannen Oscar... Han er veldig jevn i størrelse med sine søstre...


Idag kom papirene fra NKK på Luna
"Chinadoll Av Machiggian"... Tok litt tid, men men...
Hadde forresten med Lucy til veterinæren for sin årlige helsesjekk og vaksinasjon idag også... jeg har sluttet å ha henne i bur når vi er ute og kjører for hun blir ALLTID bilsyk... Uten unntak!!
Idag hadde jeg henne på fanget i forsetet og bilvinduet var åpent, men til ingen nytte.... Har noen gode tips for hvordan man får vekk bilsyke hos hunder uten å bruke medikamenter??
Jeg holder forresten på å male stakittgjerdet jeg ikke rakk i gjøre ferdig i fjor... Vi har 312 meter stakittgjerde som skal males hvitt så jeg vet hva jeg skal bruke finværsdagene til... *sukk*
Men jeg har god hjelp av 8 firbeinte hjelpere.... Og selvsagt er det de hundene som skal stilles ut i høst som er mest hjelpsom (nærgående)...
Må nok hente fram white spirit-flaska etterhvert og bade bikkjer.... :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mini blir også alltid bilsyk...Har funnet ut at det beste er å gi han en kvart Postafen,ikke noe kjekt med oppkast i både pelsen og bilen:p

Lillian sa...

Det er så irriterende, og slett ikke moro for Lucy som blir helt slapp og uvel resten av dagen.... :S
Kan jo ikke kjøre bil til utstillinger for da er hun jo allerede full av sikkel og oppkast i brystet...

Anonym sa...

Olis blir också åksjuk, men sedan jag började ge honom Glanil så blir han ej dålig och har inte heller blivit trött eller slö =)
För att få "finare" bröst vid bilfärderna, sätt på henne en haklapp...du borde ju ha några till hedda =P..så slipper du det värsta secklet och spyan i pälsen...Både DoDo och DoDo's mamma Mulan till Elisabeth S blir åksjuk...så det är säkert ärftligt?!=/

Lillian sa...

hehe.... Smekke kan være greit å bruke ja... For det ser ikke mye stilig ut med bryst full av sikkel... :)
Kanskje det er arvelig, men da er det hvertfall ikke noe håp om at det skal gå over... :(

Helen sa...

Så fine nye valper - må være gøy å få følge de helt fra starten.
Ikke gøy når Lucy blir bilsjuk, min Karo ble også det før - siklet mye og kastet opp. Men nå går det bra - selv om han ikke har lyst til å hoppe inn i bilburet (er litt for stor å ha på fanget), tror kanskje han vokste det av seg.
Lykke til med malingen - du får jo luftet hunder imens ;)

a darkened horizon sa...

Jeg er totalt forelska i Oscar! Himmel og hav, noe så fantastisk nydelig... *sukke henført*