mandag 9. juli 2012

Alle gode ting er tre... Polly, Jenny og Lykke...


Bildet over er av Lykke (Just My Luck av Machiggian) og forvert Janne. Janne har vært så snill at hun tok med seg Jenny til Sverige for parring, og nå fikk jeg nettopp mms med bilde av Jenny som koser seg på ferietur i Sverige med sofakos.
Jeg tipper det blir ganske mange nykker å trene vekk igjen når hun kommer hjem. Her hjemme hopper hun nemlig ikke opp i sofaen ettersom jeg er så slem at jeg vil ha kontroll på når de får komme opp. Det blir fort fullt i sofaen om alle skal få lov til å hoppe opp når de selv ønsker det, men selv så syns alle hundene mine at det er stas å ligge i sofaen og å ligge i fotenden på senga.
På onsdag skal Janne reise hjem fra kjærlighetsreisen sin og da er det slutt på ferieturen til Jenny også. Nå krysser vi fingre for mange fine valper! :)

Lykke er nestemann som skal parres og hun venter løpetid i juli. Det blir mange valper her i høst om alle tispene tar seg... :)
Lykke er en bitteliten tispe, men hun kommer fra veldig gode avelslinjer. Det er uansett litt spennende med førstegangsfødende tisper, og det er jo hakket mer nervepirrende når tispen ikke er større enn 1,8 kg...


Vi har allerede fått to valper her hjemme. Den 3. Juli kom det to små tispevalper etter Polly og Harry.
Polly er halvsøster til Lykke og hun fødte som bare det. Fødselen startet mens jeg var på jobb (Jeg fikk beskjed av en lettere stresset Wiggo på tlf :)) og jeg kastet meg i bilen og kjørte hjem (noe som tok ca. 20 minutter), og da jeg kom hjem så dukket første valp opp. 20 minutter etterpå kom nestemann, så hele fødselen tok ca. en time... Nå er Polly litt større enn Lykke da. Polly veide 2,2 kg før hun ble gravid så hun er ikke så veldig stor hun heller... :)

Valpene har fått navnet Pia & Penny, og de er veldig søte der de ligger i valpekassa. De er veldig avhengig av hverandre og vil helst ligge helt inntil hverandre...
Pia kommer til å bli orange i fargen og Penny vil bli orange sobel... :)

1 kommentar:

Janne sa...

En spennende tid i vente :D Var bare kos å ha med Jenny på tur,hun er så utrolig snill. Kommer å koser litt med valpene snart ;)