søndag 24. juni 2012

Valpetid...

Nå har vi parret 2 tisper med to knakende kjekke pom-menn og nå håper vi på mange flotte valper.


 Denne lille B&T-hannen er opprinnelig amerikansk, men bor hos sin nye eier, Sofie Zanders, ved Solid Heart Kennel i Sverige. Han har nettopp parret mamma'n til Albert, altså Jenny. Jenny er opprinnelig Kanadisk så de fant sikkert tonen fort.. :p
Til Jenny's store glede har Sofie også en katt. Jenny elsker katter, og kan leke og kose med dem dagen lang. Snodig liten pom!


Marianne Nørholm (på bildet) ved Nordsand Kennel i Klæbu eier denne flotte, lille Kanadiske hannen; Damascusroad Ocean Harvestor. Han kommer fra samme kennel som Jenny.
Vi har parret Polly med "Harry" og vi venter valper her i begynnelsen av juli. Polly bor hos forvert og jeg besøkte dem for noen dager siden. Magen hennes var allerede begynt å bli stor og jeg tipper det kommer to valper, men det er vanskelig å palpere så langt ut i svangerskapet. Det kan like gjerne være tre valper...


Både "Turbo" og "Harry" har gitt pene avkom tidligere så vi er veldig spent på resultatet..
Vi venter også løpetid på to tisper til; Hello Kitty & Lykke. Vi vurderer sterkt om vi skal parre begge to eller om vi skal parre bare en av dem. Uansett så blir det masse valper her fremover. Enda godt jeg jobber femten minutter hjemmefra og kan være mye hjemme fremover... :)

Nå er det bare 9 dager igjen til Olivia er ferdig med drypping av øyne. Hun er en sprek og spenstig liten pom, og hun har arvet sin mors intelligens. Nå har vi holdt av Olivia til et ungt par og hun kommer til å flytte til sitt nye hjem i midten av juli...

4 kommentarer:

Nina sa...

Å så spennende Lillian!! To skikkelig lekre hanner du har valgt :P Ønsker deg masse lykketil!!! Nina

Janne sa...

Dette blir riktig spennende ja :D Gleder meg til å se avkom etter begge disse flotte hannene,og deres dater ;) Janne

Hilde sa...

Måtte bare innom en bitteliten tur for å fortelle at vi har hatt eminent besøk idag av Helge, Marit og Nicki!

For en HERLIG hund - og jeg er dypt forelsket!! Og det tror jeg jammen meg begge beardis-jentene våre ble også ;)

Masse varme sommerhilsner fra Hilde

Lillian sa...

Takk så mye Nina!! :)

Dritspennende Janne ;) Jeg har bestilt mange fine B&T :)

Hei Hilde, det var ei stund siden sist! :)
Tenker beardis-jentene ble sjarmert av Nicki ja. Alle gode ting kommer i små forpakninger vettu ;)