fredag 8. juni 2012

Den som venter på noe godt venter aldri forgjeves...


 Jeg er ganske sikker på at jeg har verdens søteste barnebarn, men av en eller annen grunn så får vi ofte rare flekker på tv'n etter at han har vært på besøk.
Det er stor forskjell på jenter og gutter har jeg merket meg. Mens mine tre jenter var mest opptatt av å rive duken av bordet eller å studere vinglassene i skapet så er Kristoffer veldig opptatt av ledninger, knapper han kan trykke på og elektroniske duppedingster. Jeg syns jo han er laaaangt over gjennomsnittet på både søthet og smarthet, men jeg må medgi at jeg tror han overdriver litt. Han pekte nemlig på den lille Skoda Fabiaen min og sa "Traktor"...


Christine venter nå barn nummer to, altså skal jeg snart bli bestemor igjen. Sist fikk hun i uke 36 og nå holder jeg pusten og håper hun går til termin. Hun har kommet til uke 36 nå så da er jeg litt mer avslappet. Når de har kommet over uke 34 så puster de hvertfall for egen maskin og det blir ikke gjort noen forsøk på å stoppe rier...


... men det er ikke bare hos Christine vi venter på fødsel. Jeg har nemlig en gravid tispe og om en mnd sånn ca. så får vi valper. Det begynner å bli ei stund siden vi hadde valper så nå gleder jeg meg litt til å få små lodotter igjen. Jeg har besøkt Janne og sett på hennes to småtroll etter Harrison og de ser veldig søte ut.
Bildet over er av Helge Stein og hans "Nysgjerrige Nils av Machiggian". Helge ringte på her forleden dag og spurte om jeg ville se igjen avkommet, og det ville jeg jo. Det viste seg at de var like i nærheten og da fikk jeg sett igjen lille bamsen. Det er alltid artig å se igjen valper vi har solgt.


Og etter to år med videreutdanning har jeg endelig fått skiltet mitt...
Jeg har fått jobb på fødeavdelingen oppi Namsos, men den takket jeg nei til. Jeg orket rett og slett ikke mer pendling nå og jeg tror kanskje tålmodet til Wiggo var litt tynnslitt også.
Jeg har derimot jobb på Føde/Barsel på Levanger og jeg krysser fingre for masse nye nord-trøndere i tiden som kommer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Spennende tid i vente for dere ja :) Er så spent! Å takk for kompilmang ang. valpene :) Jordmor Lillian har en flott klang, å du har virkelig fortjent det flotte navneskiltet :)Klem Janne

Anonym sa...

Veldig greit å ha deg masse hjemme igjen nå ja. :D Enig med Janne om at jordmor Lillian har en flott klang!

Wiggo

Synnøve sa...

Jammen va d itj kåmme et nytt innlægg i blåggen :)) Myttjy som sjer hos dåkk no, my å glæde sæ t - Nytt barnebarn i æmning og valpa i juli, ny jobb som jordmor (både hær og dær?) LYKKE T me ailt sammen! D kaijnn no diskuteres kæm sine barnebarn som e søtest i værdn, men OK! Æ har da oppdragels ;-) GOD e dæm iværtfaill aill sammen <3 Valpinga dåkkers kjæm omtrent på samme tia som tollervalpan t dattra mi. Spennende tider :)