mandag 15. desember 2008

Hundebadedag...

Idag har jeg badet flere av hundene, deriblandt Maud; det lille monkeytrollet mitt som aldri står stille når jeg skal ta bilder... Maud blir fem mnd den 28. desember og er i den verste monkeyalderen, men sjarmerende likevel. Jeg ble derimot litt bekymret da jeg veide hundene i dag; Maud er bare 1200 gram og jeg krysser fingre, armer og bein for at hun skal vokse lenge og bli MYE større. Syns det var drøyt lite til at hun straks er fem mnd. Om hun ikke blir stor nok så må jeg nok bare svelge en ørliten tåre og finne en god hjem til henne...

Stakkar Askedask må på slankekur før jul. Han har lagt på seg og er en anelse "mindre tynn" nå. Helsikes Royal Canin... Jeg har foret på RC ei stund nå for å slippe så mye tannsteindannelse som våtfor gir... Vel, nå er det tilbake til Vom&hundemat for da holder de hvertfall vekta...


Tok noen nye bilder av valpene i dag. De er fem uker gamle og har innmari god appetitt, ergo det ser ut som de har falt ned i smultgryta. Til venstre er Dumle og til høyre hans storesøster Dropset... <3

Dropset <3
Ingen av valpene er spesielt samarbeidsvillige når jeg tar bilder så det blir litt hipp som happ hvem som blir festet til film. Jeg fikk aldri noen pene bilder av Lakris for hun klarte å vri seg rundt eller at hun ble for nærgående til kamera, men, men, bedre lykke neste gang...
Nå er jeg straks ferdig til jul; postkort og pakker er sendt, alt er handlet inn, det meste er bakt, men en ting står igjen; Risboller...
Jeg kan aldri bake risboller for tidlig før jul for da blir det bare noen få boller igjen til jul. Jeg kan ikke engang skylde på ungene for det er jeg som spiser dem! hehe...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Valpene re og flottere for hver gang jeg er inne og leser bloggen din jo! Maud er bare utrolig fin altså...jeg får en liten forkjærlighet for Tan når jeg ser henne!! Pappa var å hilste på Bodils Kaisa og har siden den gang ikke greid å prate om annet enn den nydelige hunden. an er den som skjemmer bort den lille vi har her hjemme også. Han har en stor forkjærlighet for pommer, siden han hadde ei lita tispe selv for mange år siden. Badedagen for hundene her i huset er satt til torsdag. Tar vel en dag å få børsta og gjort nuffen min helt flokefri og rein..hun en en lortgris..hehe. I vertfall, du har så flotte hunder og det er utrolig morsomt å lese bloggen din!!

Lillian sa...

Aiaiai... Jeg misunner deg ikke pelsarbeidet på en Nuffe ;)
Om jeg legger sammen alle pommene mine så kommer jeg ikke opp i samme vaske-/flokejobb...
Kaisa er jo helsøsteren til Maud, og de er litt like selv om de har ulik farge :)

Jessi sa...

Hei! ååååååååå så söta dem är, dom er ju til at spise opp:)!!Nu när Marianne er ferdig med alt eksamensstyret och har tenkt seg en tur til dere för at besöka småtrolla, har jag lyckets lura meg med. Gleder meg masse!! Vi har en liten pom fra för, Santhos heter han, litt över 4 år och jag tror han har samma pappa som Emma!?( fikk han av Hans i Oslo Ta Bozi Kennel)
tenkte ta med meg Santhos så får han hilse på sin syster:)!
mvh
jasmine( trondheim)

Lillian sa...

Heisann Jasmin!

Ja, valpene er kjempeskjønne. :)
Spørs om Emma kommer til å sette pris på å få en halvbror på besøk når hun har små valper. Hun er en ganske bestemt dame; hvertfall når hun har små valper.. hehe