lørdag 16. april 2011

Masse skrik og lite ull...

Idag fikk vi besøk av Hello Kitty & Jenny som skal være her ei uke på påskeferie. Nå har to av tispene hjemme løpetid og jeg tipper at flere tisper følger etter i løp. Nå blir jo ingen av tispene høyløpske før jeg flytter til Ålesund, men Wiggo har lovet dyrt og hellig at han skal parre de tispene jeg vil ha parret (altså hente hjem hanner for å parre tispene). Så da blir det vel akkurat sånn at valpekullene fødes etter at jeg flytter hjem igjen i slutten av juni/begynnelsen av juli... På bildet er forresten Maud til venstre, Askedask i midten og Jenny til høyre... Maud har akkurat fått løpetid og Albert er veldig forelsket, men Ask bryr seg kun om Bea... Askedask, Albert og Jenny er vel nesten de eneste i full pels for tiden. Hundene røyter til den store gullmedaljen og det ser ut som vi må vente ei stund med utstillinger fremover. Det stemmer bra med "masse skrik og lite ull" her for tiden. Her kaster hundene vinterpelsen og det hyles og skrikes av kåte hanner og tisper som kjemper om rang.. I dag var vi en tur hos Camilla & Terje i Trondheim, og vi fikk sett litt på Emily & Honey som er etter Emma & Albert. Honey er veldig lik Kitty, altså mer Emma-lik, mens Emily er veldig lik pappa'n sin, både i utseende og adferd... Timon, broren til Kitty & Honey, skal visstnok på besøk til Janne på Verdaln i løpet av uka og Bodil sa hun skulle stikke innom oss en tur med Timon så jeg skulle få se på ham. Det er jo litt morsomt å se valpene man har solgt når de begynner å nærme seg voksen alder.

Ingen kommentarer: