søndag 7. juli 2013

Sara's første utstilling...


I dag stilte vi Sara (Alpha Lyreas Dirty Dancing) på NKK's utstilling på Leangen i Trondheim for dommer Colette Muldoon. Til at Sara er avrøyta, litt monkeypreget enda og litt lite trent så er vi veldig fornøyd. Skjønt jeg blir litt stressa av å ha en hund som er utrent. Heldigvis gikk hun fint, men hun var ikke like ivrig på å stå pent hele tiden.
Sara slo til med Excellent og CK, og vant juniorklassen. Hun ble dessverre ikke plassert videre, men vi stilte mot mange flotte pommer.

 
Kritikken til Sara ble som følger: "Lovely dark eyes. Good teeth & black pigment. Nice head & Expression. Correct depth of chest. Nice length of leg. Good dense coat. Moved well."

Gratulerer til Janne & Morris som tok BIM i valpeklassen med strålende kritikk!

Ps: Til neste år bestiller vi bedre vær. Det var isende kaldt og lite som vitnet om at vi er i juli måned...

4 kommentarer:

Bodil sa...

Kjempe koselig dag tross arktisk klima! Gratulerer masse med CK på Sara :) Gleder oss til neste gang vi møtes, å ja, bestiller allerede bedre vær! BRRR!!

Lillian sa...

Takk Bodil! :) Koselig å møte dere også. Litt av en solstråle du hadde med deg! ;)
Håper det blir fint vær i september til Steinkjer/Verdalsutstillingen. Kanksje vi skulle ordnet grillkveld lørdag før Verdalsutstillingen? :) Trenger dere husly så kan vi se om vi finner ei seng til dere ;)

Bodil sa...

Det hadde jo vært kjempe koselig :) Spørs om det blir veldig fult hus om vi skal overnatte da :P 5 hunder, ei katt, Tiril og meg og Marius :P Da tror jeg iallefall dukkestua blir litt liten :P

Skal iallefall ha med oss den utstillingen, koste hva det koste vil. Jeg tror ikke Marius skal bort den helgen heller så da kan jeg eventuelt ta meg en tur alene også :)

Lillian sa...

Det kan hende at Emma syns at det blir for mye med en katt ;) men fem hunder, to voksne og en baby er ikkeno problem ;)